ICL otworzy ośrodek konsultingowy w Katowicach

Utworzenie katowickiego centrum jest efektem porozumienia Microsoft i ICL, które zawarły umowę o współpracy na najbliższe trzy lata. Keith Todd, prezes ICL, w maju ub.r. zapowiedział utworzenie siedmiu ośrodków konsultingowych.

Utworzenie katowickiego centrum jest efektem porozumienia Microsoft i ICL, które zawarły umowę o współpracy na najbliższe trzy lata. Keith Todd, prezes ICL, w maju ub.r. zapowiedział utworzenie siedmiu ośrodków konsultingowych.

Katowicki ICL-Microsoft Solution Center (IMSC) zostanie oficjalnie otwarty w II połowie marca tego roku. Jego dyrektorem będzie Marek Biały, obecny szef biura regionalnego ICL w Katowicach. Oferowane przez centrum usługi będą związane z tworzeniem systemów przygotowanych z wykorzystaniem rozwiązań Microsoftu (Windows NT Server i aplikacji BackOffice) oraz własnych aplikacji ICL.

Dwunastu specjalistów zatrudnionych w centrum ma obsługiwać rynek polski i pozostałych krajów naszego regionu, w tym także Rosji. Wszyscy mają certyfikaty Microsoftu - MCSE (Microsoft Certified Systems Engineer) lub MCSD (Microsoft Certified Systems Developer). Docelowo liczba pracowników centrum może się zwiększyć nawet do kilkudziesięciu osób. Podczas ubiegłorocznej konferencji w Londynie wspominano o 100 pracownikach.

Porozumienie ICL z Microsoftem ma umożliwić zmianę strategii działania firmy z dostawcy sprzętu i oprogramowania na dostawcę usług konsultingowych. Keith Todd chciałby, aby ICL był postrzegany przede wszystkim jako integrator systemów.

Powodem wybrania Polski, a w szczególności Katowic, jako jednego z siedmiu miejsc, w których powstaną ośrodki konsultingowe (inne zostaną utworzone m.in. w Wielkiej Brytanii, Szwecji i USA), było to, że rynek Polski i Europy Środkowej i Wschodniej rozwija się bardzo dynamicznie. Wybierając lokalizację, nie brano jednak pod uwagę Warszawy, ponieważ istnieje już tam przedstawicielstwo firmy.

ICL-Microsoft Solution Center będzie skupiać się na czterech głównych grupach klientów, należących do sektorów: handlu detalicznego, administracji publicznej i edukacji oraz przemysłu. ICL, we współpracy z Microsoftem, opracował m.in. oprogramowanie wspomagające działanie sieci sklepów (GlobalSTORE), aplikacje marketingowe dla firm handlowych (PrecisionRetailing) i systemu dla instytucji administracji publicznej (CAFEexpress).