IBM zwiększa sprzedaż oprogramowania

IBM Polska w trzech pierwszych kwartałach 2001 r. zanotował 60-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży oprogramowania w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym. W sektorze produktów do zarządzania środowiskiem informatycznym w przedsiębiorstwie (Tivoli, Secure Way), polski oddział IBM zanotował w ciągu dziewięciu miesięcy br. ponad 150-procentowy wzrost obrotów.

IBM Polska w trzech pierwszych kwartałach 2001 r. zanotował 60-proc. wzrost przychodów ze sprzedaży oprogramowania w stosunku do tego samego okresu w roku ubiegłym.

W sektorze produktów do zarządzania środowiskiem informatycznym w przedsiębiorstwie (Tivoli, Secure Way), polski oddział IBM zanotował w ciągu dziewięciu miesięcy br. ponad 150-procentowy wzrost obrotów. W kategorii oprogramowania do zarządzania danymi (platformy DB2, IDS, systemy Content Management i Business Intelligence) IBM zanotował wzrost sprzedaży na poziomie 108%. Sprzedaż oprogramowania wspomagającego transformację i integrację systemów informatycznych (WebSphere, Visual Age, Host Integration) zwiększyła się w trzech kwartałach br. o 33%, a produktów służących do pracy i komunikacji grupowej (Lotus) - o 45%.

Zobacz również:

  • Projektowanie zorientowane na użytkownika - Polska powyżej europejskiej średniej
  • Biały Dom obejmie sankcjami kolejną chińską firmę produkującą chipy

"W przyszłym roku planujemy 25-procentowy wzrost obrotów oprogramowania. Liczymy zwłaszcza na 50-proc. zwiększenie sprzedaży oprogramowania dla platform intelowskich działających pod kontrolą systemów Linux, Windows i Unix" - dodał Grzegorz Tomasiak, dyrektor generalny IBM Polska.

IBM Polska planuje zwiększać rokrocznie udział oprogramowania w strukturach całkowitych przychodów. Oprócz dostaw rozwiązań na rynek korporacyjny firma liczy także wzrost sprzedaży w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200