IBM zwiększa inwestycje w Europie Środkowo-Wschodniej. Centrum w Warszawie
- Computerworld,
- 31.01.2022, godz. 17:07
IBM zapowiedział rozszerzenie działalności zespołu Client Engineering w regionie Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) dla klientów i partnerów biznesowych. Praca IBM Client Engineering opiera się na diagnozowaniu i rozwiązywaniu problemów, z którymi w czasach pandemii mierzą się przedsiębiorstwa.
IBM Client Engineering to zespół multidyscyplinarny, złożony z projektantów UI/UX, programistów, architektów rozwiązań, ekspertów zajmujących się danymi (data scientists), bezpieczeństwem, inżynierów dev ops oraz innych specjalistów. Współpracują oni bezpośrednio z klientami, aby szybko wdrożyć technologie i usługi IBM, rozwiązując kluczowe wyzwania biznesowe — a wszystko to jeszcze przed podpisaniem umowy. Działanie zespołu będzie opierać się na podejściu design thinking oraz podejściu zwinnym na etapie implementacji. Głównym zadaniem zespołu IBM jest szybka weryfikacja problemów i realizacja pomysłów biznesowych w czasie do 8 tygodni od nawiązania współpracy, począwszy od identyfikacji problemu, projektowania, określania funkcjonalności biznesowej i implementacji. Specyfika pracy zespołu będzie przypominać funkcjonowanie start-upu wewnątrz struktur IBM. Wsparcie zespołu IBM Client Engineering może być świadczone bezpłatnie.
„IBM Client Engineering to nasz unikalny framework do wprowadzania innowacji w sercu przedsiębiorstwa umożliwiając ich szybkie wprowadzanie na dużą skalę. Zasadniczo chodzi o dostarczanie naszym klientom wartości biznesowej, przy jednoczesnym pomaganiu im w transformacji ich procesów biznesowych” – mówi Wolfgang Wendt, IBM General Manager, Central and Eastern Europe.
Zobacz również:
- IBM podpisało z armią amerykańską intratny kontrakt
- Biały Dom wyda zasady dotyczące sztucznej inteligencji
- Microsoft testuje nową wersję środowiska Fluid Framework
IBM Client Engineering odnotował znaczny wzrost podczas pandemii z prawie 300 aktywności w 2020 r. do ponad 2500 w 2021 r., ponieważ firmy musiały łączyć się wirtualnie, szybciej podejmować decyzje, szybko reagować na zakłócenia i koncentrować się na wynikach.
„Nasi klienci funkcjonują w świecie ogromnej niepewności i nie jest już tak oczywiste
w jaki sposób powinni inwestować swoje pieniądze i jakiego rodzaju zwrotu z inwestycji mogą się spodziewać. Próbują dowiedzieć się, jak prosperować i wyjść z COVID-19 jako zmieniona organizacja. Jest to dokładnie ten rodzaj holistycznej transformacji, w której specjalizuje się IBM” – wyjaśnia Martin Svik, IBM CEE CTO and IBM Client Engineering Leader.
Nowe oddziały utworzono w Moskwie, Pradze i Warszawie. Polski zespół dysponuje zwiększonymi siłami technicznymi w zakresie cyberbezpieczeństwa, ale jednocześnie posiada kompetencje do prowadzenia projektów technicznych o każdym innym profilu dla wielu branż. Specjalizacjami zespołów z Czech (Praga) i Rosji (Moskwa) są odpowiednio Data & AI oraz chmura hybrydowa. Zespoły IBM Client Engineering z poszczególnych krajów będą się wzajemnie wspierać.
W praktyce oznacza to, że jeżeli projekt realizowany w Czechach będzie wymagał dodatkowych sił technicznych w obszarze bezpieczeństwa to uzyska pomoc od specjalistów
z Polski. I odwrotnie, jeżeli krajowy zespół będzie szukał wsparcia w kwestii AI czy chmury to może liczyć na wiedzę i doświadczenie specjalistów IBM Client Engineering z Rosji i Czech. Pomimo międzynarodowej współpracy, priorytetem dla zespołu z Warszawy pozostanie rynek polski.
Aktualnie IBM poszukuje ekspertów ds. cyberbezpieczeństwa do polskiego oddziału.