IBM zarobi 4 mld USD na umowie z American Express
- Agnieszka Madej,
- 26.02.2002, godz. 10:55
W ramach zawartego kontraktu, IBM Global Services będzie utrzymywał infrastrukturę informatyczną American Express przez 7 lat.
IBM zawarł umowę z American Express na świadczenie usług serwisowych dla tej korporacji finansowej. W ramach kontraktu o wartości 4 mld USD, IBM Global Services będzie utrzymywał i obsługiwał infrastrukturę informatyczną American Express przez 7 lat.
Pod zarząd IBM przejdzie 2 tys. pracowników z działów IT American Express. Infrastruktura informatyczna amerykańskich oddziałów American Express przejdzie pod opiekę IBM już w marcu. Siecią oddziałów poza Stanami Zjednoczonymi firma zajmie się w maju tego roku.
Zobacz również:
- Outsourcing zbudowany na partnerstwie
- Krótka lista najbardziej niedocenianych technologii w IT
- Jak wymienić używane urządzenia firmowe na zniżkę na nowy sprzęt? Sprawdź, jak działa odkup sprzętu w iMad!
Według przedstawicieli American Express „kontrakt z IBM nie jest typową umową outsourcingową, w której do obsługi systemów informatycznych jednego podmiotu zatrudnia się pracowników innej firmy. W tym przypadku IBM traktowany jest bardziej jako nasz partner w zarządzaniu działami IT”.
Obie strony nie wykluczają możliwości przedłużenia kontraktu po upływie zakładanych siedmiu lat. American Express posiada jedną z najbardziej rozbudowanych struktur informatycznych na świecie. Codziennie obsługuje około 1 miliarda transakcji finansowych.