IBM z partnerami NGO pomoże nauczycielom odpowiadać na pytania o zdalnej edukacji

IBM razem z kilkoma organizacjami pozarządowymi (takimi jak: Centrum Cyfrowe, Centralny Dom Technologii, Szkoła z Klasą, Cyfrowy Dialog oraz Centrum Edukacji Obywatelskiej) uruchomiły wirtualnego EduBota, który korzysta z technologii IBM Watson.

Przez pandemię koronawirusa w Polsce wiele szkół publicznych i prywatnych musiało szybko dostosować się do nowej rzeczywistości i kontynuować nauczanie w trybie online. Aby ułatwić odpowiedzi na wiele powtarzających się pytań związanych z zasadami uczenia się na odległość, IBM udostępnił cyfrowego pomocnika.

Dzięki wbudowanym mechanizmom sztucznej inteligencji i wyszukiwania informacji, poprzez chmurę publiczną IBM, natychmiast udziela odpowiedzi w trybie online. Wersja dostępna, jak dotąd odpłatnie tylko dla klientów biznesowych, teraz jako IBM Watson Assistant for Citizens udostępniana jest także pro bono na okres 90 dni.

Zobacz również:

  • Technologiczne przyspieszenie w świecie finansów
  • ChromeOS otrzyma scentralizowane ustawienia prywatności

Przy pomocy EduBota, nauczyciele, mogą skorzystać, z aktualizowanych na bieżąco porad, jak na przykład poprowadzić wirtualną lekcję na żywo, jaka liczba uczniów na takiej lekcji jest odpowiednia, gdzie znaleźć materiały dydaktyczne. Prowadzący lekcje mogą także uzyskać informację o polecanych narzędziach do komunikacji online, jak je zainstalować i nimi zarządzać. Nowy EduBot doradzi jak zrobić kartkówkę, test czy quiz online i zorganizować lekcję wf-u w warunkach domowych.

Działający przy pomocy IBM Watson Assistant w IBM public cloud, nowy EduBot, udostępniany jest na stronach partnerów projektu, jak również jest przez nich codziennie zasilany nowymi i autoryzowanymi informacjami. Projekt prowadzony i wdrażany jest przez zespół IBM Services, odpowiedzialny za zbudowanie, zapewnienie utrzymania i oceny technicznej rozwiązania oraz współpracę z organizacjami na każdym etapie prowadzonych działań.

Nauczyciele zostali postawieni w bardzo trudnej sytuacji. Od początku pandemii towarzyszy im niepokój o najbliższą przyszłość. Chcieliśmy, aby mieli oni łatwy dostęp do informacji z różnych dziedzin i mogli poczuć się trochę pewniej. Dba o to zespół doświadczonych edukatorów i nauczycieli” - podkreśla Aleksandra Czetwertyńska, Centrum Cyfrowe.

Z kolei Piotr Beńke (CTO firmy IBM) mówi, “COVID-19 dotknął wiele sfer naszego życia, dlatego tym bardziej cieszymy się, że jako IBM możemy pomóc wspierać instytucje edukacyjne, dzieląc się technologią AI i świadcząc usługi, w ramach inicjatyw na rzecz budowania wspólnego dobra z naszymi kluczowymi w tym obszarze partnerami z sektora NGO”.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200