IBM wycofa platformę Watson IoT w chmurze

Dotychczasowi użytkownicy otrzymali wybór: albo przejdą na inną usługę, albo stracą dostęp. Platforma IoT nie zyskała wystarczającej liczby klientów i zainteresowania.

IBM zrezygnuje z chmury Watson IoT / Fot. IBM

IBM zrezygnuje z chmury Watson IoT / Fot. IBM

Jak podaje serwis The Register, IBM zakończy świadczenie usługi. Platforma IoT oparta na Watsonie zniknie z rynku.

Klienci otrzymali podobno e-mail, w którym IBM stwierdza: "Pamiętajmy, że urządzenia nie będą mogły łączyć się z punktami końcowymi MQTT i HTTP, a istniejące połączenia zostaną zamknięte. (...) Wszyscy pozostali klienci korzystający z tej usługi powinni zaplanować przejście na usługi alternatywne". Źródło powołuje się tutaj na e-mail, jaki otrzymał jeden z klientów IBM.

Zobacz również:

  • Infosys BPM z IBM uruchomiły wspólnie nowoczesne Centrum AI i Automatyzacji w Polsce
  • Polski biznes stawia na chmurę i 5G

Chmurowa platforma Watson IoT została stworzona po to, aby zapewnić jedną, centralną lokalizację do zarządzania i monitorowania urządzeniami IoT. Ponadto IBM nawiązał współpracę z partnerami, takimi jak Adesto Technologies, Geniatech Inc i IOTech Systems, rozszerzając możliwości usługi.

Obecnie firma daje klientom rok na przejście na inną platformę do zarządzania IoT.

Giganci robią porządki

Na początku roku pojawiła się już informacja o tym, że Google Cloud zamknie swoje IoT Core. Wówczas firma informowała, że "potrzeby klientów mogłyby być lepiej zaspokajane przez jej sieć partnerów, specjalizujących się w aplikacjach i usługach IoT". Jednocześnie Google zapewniało, że podejmie odpowiednie kroki, aby zmiany nie były zbyt obciążające.

Obecna informacja o wygaszaniu usługi Watson IoT nie powinna dziwić, bo IBM już wcześniej zrezygnował z rozwiązania Watson Health. Jak podaje The Register, powodem - który podał Arvind Krishna, CEO IBM - był fakt, że firmie nie udało się zdobyć wystarczającej wiedzy specjalistycznej w sektorze opieki zdrowotnej.

Watson IoT ma działać do końca grudnia 2023.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200