IBM wprowadza nowe narzędzia analityczne

IBM ogłosiła wprowadzenie Industry Analytics Solutions, czyli pakietu 20 branżowych rozwiązań do analityki predykcyjnej, które umożliwiają podejmowanie decyzji biznesowych na podstawie analizy zebranych danych.

W trakcie drugiej edycji Forum Analityki Biznesowej, firma IBM ogłosiła wprowadzenie Industry Analytics Solutions, czyli pakietu 20 rozwiązań branżowych do analityki predykcyjnej, które umożliwiają podejmowanie decyzji biznesowych na podstawie zebranych danych. Nowe rozwiązania zostały stworzone z myślą o konkretnych branżach, m.in. medialnej, bankowej, chemicznej, a także handlu detalicznego.

Nowe rozwiązania wchodzące w skład IBM Industry Analytics Solutions, zawierają predefiniowane modele analityczne, jak również moduły odpowiedzialne za gromadzenie i przygotowanie informacji do analizy. Klienci mogą korzystać ze specjalnych interfejsów dedykowanych dla poszczególnych branż. Dodatkowo, za pomocą interaktywnych pulpitów, użytkownicy mogą dzielić się informacjami i płynącymi z nich wnioskami w ramach swoich organizacji oraz na poziomie zespołów. Umożliwia to zrozumienie klientów, dostępnych zasobów oraz sposobów działania, i – w efekcie – podejmowanie odpowiednich decyzji oraz wprowadzanie ich w życie w krótszym czasie przy zaangażowaniu mniejszych środków.

Zobacz również:

  • Trwają prace nad komputerami symulującymi działanie ludzkiego mózgu

Wśród rozwiązań wprowadzonych przez IBM w ramach pakietu Industry Analytics Solutions znalazły się m.in.:

Behavior Based Audience Insight – rozwiązanie skierowane do branży medialnej i rozrywkowej, które pomaga firmom w zrozumieniu odbiorców oraz ich zachowania. Umożliwia to podejmowanie optymalnych decyzji związanych z kampaniami reklamowymi i marketingowymi, jak również tworzenie angażujących treści.

Lift Analytics – dedykowane branży handlowej rozwiązanie służy określeniu wpływu, jaki poszczególne produkty czy ich kategorie mają na dochód, co z kolei umożliwi dobór i ekspozycję asortymentu. W praktyce sklepy uzyskają m.in. wiedzę o tym, w jaki sposób wycofanie jednego typu produktów przełoży się na sprzedaż pozostałych.

Asset Analytics for Rotational Equipment – stworzone z myślą o branży chemicznej i paliwowej rozwiązanie wykorzystuje analizę predyktywną do przewidzenia możliwych przerw w pracy oraz poprawy niezawodności i dostępności infrastruktury krytycznej.

Zdajemy sobie sprawę, że firmy oczekują narzędzi zapewniających szybsze i tańsze analizy, które z kolei umożliwią optymalizację podejmowania decyzji. Wymagają również gotowych rozwiązań skrojonych do potrzeb poszczególnych branż i wyzwań, z którymi się zmagają - mówi Arkadiusz Wiśniewski, Analytics Business Unit Leader w IBM. – Z tego powodu IBM stworzył analityczne rozwiązania branżowe, czyli zestaw skutecznych narzędzi analitycznych, dzięki którym użytkownicy biznesowi będą mogli odkrywać wzory zachowania klientów, realizować swoje pomysły i optymalizować decyzje – dodaje.

Rozwiązania analityczne IBM zostały wdrożone m.in. w Onet.pl, jednym z największych polskich portali internetowych. Tego typu podmioty dążą do maksymalizacji liczby odsłon stron internetowych i czasu obecności na portalu, co można uzyskać przez dostarczanie użytkownikom interesujących treści w odpowiednim momencie. Wykorzystując m.in. IBM SPSS Modeler i analizując zachowanie odbiorców, podzielono ich na grupy pod kątem preferencji i oczekiwań – m.in. tego, jakie treści ich przyciągają, kiedy korzystają z portalu i za pomocą jakich urządzeń uzyskują dostęp. W efekcie Onet jest w stanie dopasować swoją ofertę do zindywidualizowanych potrzeb, co przełożyło się zarówno na większą liczbę odsłon w trakcie pojedynczej sesji, jak również gotowość do powrotu na stronę. Użytkownicy oglądają także więcej reklam, co z kolei oznacza dla portalu wzrost zysków.

Nowe rozwiązania IBM można zintegrować z IBM ExperienceOne, co umożliwi wysyłanie spersonalizowanych ofert oraz wyświetlania odpowiednich treści podczas przeglądania witryn internetowych. Z kolei dzięki powiązaniu z IBM Maximo Asset Management można usprawnić zarządzanie pracą – od jej planowania po raportowanie. Konsultanci IBM Global Business Services pomogą klientom w implementacji i dostosowaniu rozwiązań tak, aby jeszcze lepiej odpowiadały na ich potrzeby biznesowe.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200