IBM wprowadza na rynek kolorowe notebooki

Oferta IBM-a wkrótce wzbogaci się o notebooki ThinkPad z serii 1400, które będą wyróżniać się kolorowymi obudowami. Podobnie jak oferowany przez Apple komputer iMac, nowe modele IBM-a stworzono z myślą o zaspokojeniu indywidualnych gustów estetycznych użytkowników.

Oferta IBM-a wkrótce wzbogaci się o notebooki ThinkPad z serii 1400, które będą wyróżniać się kolorowymi obudowami. Podobnie jak oferowany przez Apple komputer iMac, nowe modele IBM-a stworzono z myślą o zaspokojeniu indywidualnych gustów estetycznych użytkowników.

Obok tradycyjnych obudów koloru czarnego, można będzie zamówić komputer w jednym z jaskrawych kolorów: Mars Red Metallic, Andromeda Green, Lunar Gray, Terra Green Metalic, Eclipse Blue Metallic, Sirius Red i Polaris Blue. Każda z kolorowych obudów wymaga dopłaty ok. 30 USD.

Przeprowadzone przez IBM-a badania wykazały, że użytkownicy chcieliby mieć możliwość wyboru komputera odpowiadającego ich indywidualnym gustom. Zdaniem Roberta Enderlea, analityka z Giga Information Group, popularność podobnych rozwiązań będzie rosła wraz z rozwojem rynku - statecznego dotychczas - komputerów osobistych.

Jak zapowiada IBM, nowe notebooki będą lżejsze i cieńsze od dotychczasowych modeli. Ponadto dwie najdroższe wersje będą miały podświetlaną klawiaturę, wbudowane napędy DVD oraz duże 14-calowe wyświetlacze TFT.

Nowe modele w pierwszej kolejności pojawią się w tym miesiącu na rynku amerykańskim.

Za model 1480 wyposażony w procesor Celeron 466 MHz, wyświetlacz 14-calowy TFT, pamięć 64 MB, dysk twardy 6,4 GB, napęd DVD oraz modem 56 Kb/s trzeba będzie zapłacić 2,4 tys. USD. Natomiast już za ok. 1,5 tys. USD będzie można kupić notebooka z procesorem Celeron 433 MHz, 13-calowym wyświetlaczem pasywnym HPA, 32 MB pamięci, dyskiem 4,8 GB, napędem CD-ROM 24x i modemem 56 Kb/s.

IBM nie przewiduje w najbliższym czasie wprowadzenia kolorowych notebooków na polski rynek.