IBM utworzył stanowisko dyrektora ds. ochrony prywatności

Producent w ten sposób zajął się jednym z najważniejszych aspektów polityki firm związanych z gospodarką elektroniczną.

IBM mianował Harriet P. Pearson pierwszym dyrektorem ds. ochrony prywatności. Stanowisko to zostało stworzone w związku z rozwijaniem strategii firmy, która zakłada szczególne dbanie o wszelkie prawa konsumentów.

Nowa dyrektor będzie odpowiedzialna za tworzenie polityki dotyczącej ochronny prywatności konsumentów i jej realizację we wszystkich działach i przedsięwzięciach IBM-a.

"Wiemy, że stojące za rozwiązaniami elektronicznego biznesu możliwości zbierania i analizowania olbrzymiej ilości danych o klientach, które mają przyczyniać się do lepszej ich obsługi, dają podstawy wielu osobom do posądzenia o nadużywanie przetwarzania ich danych osobowych. To są uzasadnione obawy i należy się nimi zająć, jeśli świat e-biznesu chce wykorzystywać wszystkie swoje możliwości" - stwierdził Louis V. Gerstner, szef IBM-a.

Harriet P. Pearson będzie bezpośrednio podlegała L. R. Ricciardiemu, wiceprezesowi IBM-a, będącemu jednocześnie głównym prawnikiem firmy.

Zdaniem analityków, tworzenie podobnych stanowisk wymuszają obecne trendy rozwoju biznesu elektronicznego i należy się spodziewać ich tworzenia w innych firmach związanych z branżą teleinformatyczną.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200