IBM rozszerza ofertę BI o pakiet Business Analytics Enterprise
-
- Anirban Ghoshal ,
- 08.11.2022, godz. 08:33
Pakiet, który zawiera nowy IBM Analytics Content Hub, został zaprojektowany tak, aby umożliwić przedsiębiorstwom dostęp do narzędzi analitycznych i planistycznych od wielu dostawców w jednym pulpicie nawigacyjnym

IBM wprowadza na rynek pakiet do analizy danych biznesowych (BI) i analityki, nazwany Business Analytics Enterprise, który ma pomóc firmom w przełamaniu silosów danych i barier we współpracy spowodowanych stosowaniem różnych zestawów narzędzi analitycznych w różnych działach.
W ten sposób firmy mogą lepiej sprostać rosnącym wyzwaniom, takim jak zakłócenia w łańcuchu dostaw, niedobory siły roboczej i zmieniające się przepisy, twierdzi IBM.
Zobacz również:
- 5 praktycznych powodów, dla których warto wdrożyć Zero Trust
- Tylko 1/5 organizacji dojrzale podchodzi do danych
- IBM prezentuje modele fundamentalne generatywnej AI
Nowy pakiet - składający się z nowego Analytics Content Hub oraz ulepszonych wersji Planning Analytics with Watson i Cognos Analytics with Watson - zapewnia możliwości narzędzi analityki biznesowej w zakresie budżetowania, raportowania i prognozowania danych w różnych działach firmy.
Pakiet jest również próbą zwiększenia przez IBM udziału w rosnącym rynku oprogramowania analitycznego i business intelligence. Rynek, który obejmuje takich graczy jak Microsoft, Tableau, Incorta, Alteryx, Oracle i TIBCO Software, jest szacowany na około 7 miliardów dolarów, według firmy badawczej Gartner.
Analytics Content Hub umożliwia dostęp do analityki u różnych dostawców
Nowy Analytics Content Hub, według firmy, został zaprojektowany tak, aby umożliwić użytkownikom korporacyjnym dostęp do narzędzi analitycznych i planistycznych od wielu dostawców w jednym oknie lub pulpicie nawigacyjnym.
Dodatkowo, rozwiązanie to jest wyposażone w algorytmy, które mogą rekomendować treści zorientowane na role, aby pomóc użytkownikom w dotarciu do nowych historii, raportów i dashboardów z całej organizacji, aby pomóc w podejmowaniu decyzji.
Co więcej, Hub może analizować wzorce użytkowania, aby polecać treści, które są zgodne z konkretnymi zainteresowaniami użytkownika lub działu, twierdzi IBM.
Aktualizacje w IBM Cognos Analytics with Watson
W ramach nowego pakietu firma poinformowała, że aktualizuje istniejące wcześniej usługi analityczne - Cognos Analytics with Watson oraz Planning Analytics with Watson.
IBM Cognos Analytics with Watson, który jest opartym na AI samoobsługowym programem do tworzenia dashboardów i raportów, został zaktualizowany o możliwość uwzględnienia sezonów i innych, wielu czynników podczas wykonywania analizy trendów.
Dodatkowo IBM Planning Analytics with Watson, usługa oparta na AI, która pomaga usprawnić planowanie finansowe i operacyjne, ma być dostępna jako usługa na AWS jeszcze w tym roku, dodano.
Źródło: Infoworld