IBM rozbuduje ofertę narzędzi analityki biznesowej

Na rozszerzenie oferty oprogramowania klasy Business Intelligence ma pozwolić zakup firmy Varicent Software. Rozwiązania kanadyjskiej spółki wesprą dotychczasową ofertę IBM w zakresie raportowania opartego na rozproszonych danych biznesowych.

Kanadyjska spółka specjalizuje się w narzędziach wspierających gromadzenie, integrację i przetwarzanie informacji biznesowych pod kątem oceny zależności i optymalizacji efektywności procesów w skali całej organizacji. Narzędzia Varicent Software wspierają m.in. raportowanie w oparciu o dane zasysane bezpośrednio z systemów obsługujących obszary sprzedaży, HR, czy IT. W skali świata z rozwiązań kanadyjskiej spółki korzysta ok. 200 przedsiębiorstw - głównie banków i instytucji ubezpieczeniowych.

Zapowiadana transakcja ma być sfinalizowana w ciągu dwóch najbliższych miesięcy. Warunki finansowe nie zostały ujawnione. Wedle zapowiedzi oprogramowanie kanadyjskiej spółki zostanie włączone do linii rozwiązań IBM Smarter Analytics. Nie podano jednak szczegółowych planów integracji oprogramowania rozwijanego przez firmę Varicent z opartymi na wcześniejszych przejęciach rozwiązaniami IBM.

Zobacz również:

  • IBM podpisało z armią amerykańską intratny kontrakt

Plany kierownictwa Big Blue zakładają, że do 2015 roku wpływy ze sprzedaży oprogramowania analitycznego oraz powiązanych usług sięgną 16 mld USD. W 2011 roku wpływy IBM z tego tytułu wyniosły niecałe 9,5 mld USD. Łączne obroty koncernu za zeszły rok przekroczyły 107 mld USD. W ciągu ostatnich 5 lat koncern IBM na przejęcie 24 firm wyspecjalizowanych w rozwiązaniach klasy Business Intelligence przeznaczył kwotę rzędu 14 mld USD. W tym obszarze koncentruje się również wiele projektów badawczo-rozwojowych IBM.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200