IBM poszerzy ofertę o systemy wspierające zarządzanie dostawami i kontraktami z dostawcami

Na mocy zawartego porozumienia oprogramowanie rozwijane przez amerykańską firmę Emptoris zostanie włączone do oferty koncernu IBM. Według przedstawicieli koncernu IBM oprogramowanie firmy Emptoris będzie stanowiło istotne uzupełnienie dla oferty systemów wspierających handel w sektorze B2B i B2C.

Na ofertę amerykańskiej spółki składają się m.in. obsługiwane za pomocą przeglądarki internetowej rozwiązania w kompleksowy sposób wspierające zarządzanie łańcuchami dostaw, kontraktami oraz relacjami z dostawcami. Spółka oferuje również rozwiązania wspomagające zarządzanie programami handlowymi, outsourcingiem usług logistycznych, a także integracją procesów logistyki oraz systemy analityczne bazujące na oprogramowaniu SAP Business Objects. Niewykluczone, że z czasem miejsce funkcji analitycznych SAP zajmą mechanizmy IBM Cognos. W skali świata z rozwiązań Emptoris korzysta ok. 350 firm - m.in. koncerny Kraft i American Express. Zawarta umowa zakłada, że transakcja zakupu firmy Emptoris zostanie zamknięta w pierwszym kwartale 2012 roku.

To kolejna, po zapowiedzianej w ubiegłym tygodniu fuzji z firmą Demandtec, transakcja ukierunkowana na poszerzenie oferty IBM w kontekście oprogramowania biznesowego dla sektora handlu i dystrybucji. Warta niemal 0,5 mld USD transakcja zakupu firmy Demandtec ma pozwolić na rozszerzenie linii rozwiązań IBM Smarter Commerce m.in. o narzędzia wspierające zarządzanie cennikami i ofertami dla handlu internetowego.

Zobacz również:

  • Trwają prace nad komputerami symulującymi działanie ludzkiego mózgu
W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200