IBM podpisał umowę z InteliWISE. Wirtualny urzędnik będzie dostępny w chmurze

Firma IBM poinformowała o umowie z InteliWISE, na mocy której IBM zapewni dostęp do aplikacji "Wirtualnego Urzędnika" w modelu chmury obliczeniowej SmartCloud Enterprise. Z aplikacji, która ułatwia obsługę obywateli korzysta już 8 miast. Do końca bieżącego roku IBM i InteliWISE planują podwojenie tej liczby.

"Wirtualny Urzędnik" to aplikacja, która dzięki połączeniu semantycznego wyszukiwania bazy wiedzy oraz rozwiązania typu live chat, pozwala w przyjazny sposób obsługiwać interesantów bez konieczności wizyty w urzędzie. Multimedialny avatar wyświetlany na stronie urzędu miasta ułatwia jego mieszkańcom dostęp do informacji o świadczonych przez urząd usługach. Wystarczy wpisać w odpowiednie okienko pytanie lub wybrać jeden z podanych tematów, aby na przykład dowiedzieć się, w jaki sposób odtworzyć zgubione dokumenty lub jakich formalności dopełnić, aby zarejestrować firmę lub samochód. "Wirtualny Urzędnik" działa w oparciu o mechanizmy sztucznej inteligencji, dzięki czemu rozumie pytanie i natychmiast znajduje odpowiedź bądź kieruje w miejsce, w którym się ona znajduje.

Aplikacja jest odpowiedzią na problem, z którym spotyka się większość obywateli - trudność w znalezieniu potrzebnych informacji na stronach internetowych urzędów. Aplikacja jest nakładką na istniejącą stronę, wykorzystuje stworzone już przez większość urzędów rozwiązania - bazy wiedzy, Biuletyny Informacji Publicznej itp. Dotychczasowe wdrożenia aplikacji, które miały miejsce zarówno w dużych miastach tj. Gdynia czy Olsztyn oraz małych gminach, pokazały, że liczba telefonów do urzędów po miesiącu zmniejsza się średnio o 35 proc., a w przypadku niektórych spraw nawet o 50 proc. Urzędnicy odciążeni od odpowiadania na powtarzające się, najczęstsze pytania obywateli mogą poświęcić czas na bardziej skomplikowane działania, których nie załatwi za nich system.

Zobacz również:

  • Trwają prace nad komputerami symulującymi działanie ludzkiego mózgu

"Cieszymy się, że mieszkańcy Gdyni są w stanie załatwiać sprawy administracyjne wygodnie i bezpośrednio za pomocą swoich komputerów i smartfonów, zamiast udawać się w każdym przypadku do urzędu. Modernizacja procesów wpisuje się w strategię budowy "Inteligentnego Miasta" Gdynia i ma na celu polepszenie jakości obsługi. Jest to korzystne nie tylko dla mieszkańców, ale i dla administracji miejskiej, gdyż dzięki uproszczeniu procesów, praca urzędników jest bardziej efektywna" - podkreśla Wojciech Szczurek, Prezydent Miasta Gdynia, jednego z miast w którym wykorzystywane jest rozwiązanie InteliWise.

"W związku z rosnącą popularnością "Wirtualnego Urzędnika" potrzebna była nowoczesna i bezpieczna infrastruktura, która z jednej strony zabezpiecza szybkość i ciągłość operacji, z drugiej nie wymaga fizycznej instalacji sprzętu w urzędzie miasta. "Stworzona przez nas aplikacja jest liderem w obszarze e-administracji w Polsce, a liczba miast, w których ją uruchamiamy dynamicznie rośnie, tak jak wymagania naszych samorządowych klientów. Infrastruktura IBM była naturalnym wyborem ze względu na najwyższe standardy bezpieczeństwa, skalowalność i wydajność. Liczymy, że IBM, jako firma globalna, wesprze nasz rozwój zarówno na rynku europejskim jak i w Stanach Zjednoczonych, co ma zasadnicze znaczenie dla wielu naszych klientów"$ - mówi Marcin Strzałkowski, Prezes Zarządu InteliWise. Z kolei dla IBM współpraca z InteliWise to kolejny krok w stronę rozwoju obszaru "smart city", którym dawna się zajmuje.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200