IBM otwiera Mobile Center

Firmy IBM Polska wspólnie z Jantar Polska otworzyły 1 lutego we Wrocławiu salon rozwiązań informatycznych Mobile Center, w którym można zaznajomić się z nowościami IBM w zakresie notebooków, desktopów i serwerów intelowskich oraz komunikacji bezprzewodowej. Można także bezpłatnie skorzystać z węzła radiowego w technologii Wi-Fi.

Wrocławski salon prezentacji Mobile Center jest pierwszym na Dolnym Śląsku i ósmym w kraju firmowym salonem sprzedaży bezpośredniej, otwartym przez IBM wspólnie z jego partnerami handlowymi. Nowoczesny salon oferuje sprzęt komputerowy, komputery stacjonarne, notebooki i serwery xSeries oparte na procesorach Intela, a także wybrane produkty z rodziny oprogramowania Lotus Notes.

„Do tej pory użytkownik końcowy nie miał możliwości zakupu sprzętu IBM w salonie” – zachęcał podczas otwarcia Marek Borówka, dyrektor działu komputerów osobistych IBM Polska. „Możliwe było jedynie złożenie zamówienia na konkretny zestaw, komputer lub serwer, które realizowaliśmy w ciągu kilkunastu dni. Teraz klient może wejść do Salonu i kupić wybrane produkty na miejscu, a jeśli nie ma określonej konfiguracji, to zostanie ona złożona i dostarczona w ciągu paru dni”.

Zobacz również:

  • Powody dla których 16 GB RAMu powinno być standardem
  • ChromeOS i biznes - takie połączenie ma coraz więcej sensu

Wśród demonstrowanego przez IBM sprzętu, znalazły się najnowsze rozwiązania przenośnych komputerów serii ThinkPad, w tym znajdujące się na topie notebooki o podwyższonej odporności na wibracje i udary mechaniczne: ThinkPad T40 i ThinPad T41, a także wcześniejsze ThinkPad R40e. Wszystkie oferowane do sprzedaży notebooki są wyposażone w porty komunikacji bezprzewodowej Wi-Fi, której jakość działania można było sprawdzić na miejscu w salonie Mobile Center.

Bezpośredni kontakt z klientami w salonach prezentacji, stanowi nowe podejście firmy do swych klientów – zgodne z koncepcją IBM ThinkVantage Technology – a dotyczącą sposobu kształtowania relacji użytkownik-komputer. Jedną z nich jest możliwość indywidualnego sprawdzenia oczekiwanych przez użytkownika funkcji „na żądanie” (np. komunikacji mobilnej, współpracy z siecią czy skonfigurowania systemu).

Przyjęta strategia IBM ThinkVantage zmierza do wyposażenia komputerów i innych produktów sieciowych, w zdolność automatycznego samo-diagnozowania i rozwiązywania typowych problemów bez udziału człowieka. Obejmuje ona trzy filary, stanowiące podstawę koncepcji ThinkVantage. Na pierwszym miejscu jest bezpieczeństwo przechowywanych w urządzeniu danych, czyli zapewnienie ochrony przed niepowołanym dostępem przez osoby nieupoważnione. Drugim składnikiem jest migracja i aktualizacja – pozwalające na bezkonfliktowe przejście z danymi i programami ze starszych komputerów na nowe, a także możliwość przywrócenia stanu systemu sprzed ewentualnej awarii.

Największym zainteresowaniem wśród klientów cieszy się jednak usługa konfigurowania produktów, stanowiąca trzeci składnik koncepcji ThinkVantage. Dzięki wyposażeniu urządzeń IBM w rozwiązanie Access Connection, użytkownik nie musi samodzielnie konfigurować systemu w zależności od środowiska informatycznego, w którym podejmuje pracę (sieci radiowe lub przewodowe). System sam automatycznie wykrywa rodzaj dostępnej sieci i konfiguruje produkt pod kątem połączeń sieciowych.

Właścicielem otwartego we Wrocławiu salonu jest firma Jantar Polska, wieloletni partner handlowy IBM. „W salonie można będzie uzyskać fachową poradę w zakresie sprzętu lub oprogramowania IBM i na miejscu kupić wybrane oraz sprawdzone rozwiązania" – powiedział Janusz Targasz, prezes firmy Jantar

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200