IBM i wytwórnie płytowe testują system zdalnej dystrybucji nagrań

IBM we współpracy z pięcioma producentami nagrań zamierza uruchomić w II kw. br. w San Diego testowy system zdalnej dystrybucji utworów muzycznych. Jest to odpowiedź producentów na szybko rosnącą popularność Internetu jako medium dystrybucji cyfrowych plików dźwiękowych w formacie MP3.

IBM we współpracy z pięcioma producentami nagrań zamierza uruchomić w II kw. br. w San Diego testowy system zdalnej dystrybucji utworów muzycznych. Jest to odpowiedź producentów na szybko rosnącą popularność Internetu jako medium dystrybucji cyfrowych plików dźwiękowych w formacie MP3.

Madison Project przewiduje uruchomienie systemu dostarczania nagrań za pomocą sieci telewizji kablowej. Testy obejmą ok. 1000 jej użytkowników, którzy uzyskają dostęp do 2000 utworów. Inicjatywę tę IBM podjął wraz ze znanymi amerykańskimi i europejskimi producentami: Sony Music Entertainment, Warner Music, Seagram Universal Music, Bertelsmann BMG Entertainment Group i EMI Music. Nowy system ma ułatwić dostęp do nagrań i zmniejszyć koszty dystrybucji, ale przede wszystkim uniemożliwić nielegalne kopiowanie utworów i ochronę praw autorskich.

Rynek muzyczny jest ogromny i działające na nim koncerny uzyskują ogromne zyski. Dlatego też szybko reagują na zagrożenie. Projekt Madison jest najlepszym potwierdzeniem opinii o szybkim wzroście popularności standardu MP3. Według ocen analityków z Forrester Research, na świecie jest obecnie ok. 10 mln użytkowników odtwarzaczy plików MP3 (zarówno sprzętowych, jak i programowych), i liczba ta gwałtownie rośnie. Jednocześnie warto podkreślić, że małe firmy zaangażowane w promocję muzyki w Internecie, jak jeden z twórców standardu MP3 - firma MP3.com, zaczęły budzić duże zainteresowanie inwestorów. Właśnie w MP3.com niezależni inwestorzy zainwestowali ostatnio 11 mln USD.