IBM i Yahoo celują w Google Mini
- Rafał Jakubowski,
- 13.12.2006, godz. 15:48
Współpraca pomiędzy IBM i Yahoo zaowocowała udostępnieniem bezpłatnego narzędzia do przeszukiwania zasobów korporacyjnych sieci. Partnerstwo tych firm może wkrótce zmienić obraz rynku najtańszych rozwiązań wyszukiwawczych, w szczególności zagrozić pozycji Google, którego urządzenia Mini cieszą się sporym zainteresowaniem wśród przedsiębiorstw.
Z IBM OmniFind Yahoo Edition można korzystać za pośrednictwem klasycznej przeglądarki internetowej. Interfejs przypomina strony Yahoo. Niemniej istnieją opcja stworzenia dwóch innych interfejsów. Okienko wyszukiwania może zostać wbudowane w istniejącą stronę WWW. Możliwe jest także stworzenie własnego interfejsu z wykorzystaniem dostarczonych API. Oprogramowanie posiada zintegrowaną funkcję przeszukiwania Internetu, która pozwala korzystać z motoru wyszukiwawczego Yahoo.
Niemniej IBM OmniFind Yahoo Edition zdaniem specjalistów nie jest porównywalne z produktami z wyższej półki np. Google Search Appliance, ani zaawansowanymi rozwiązaniami klasy korporacyjnej firm Fast Search & Transfer czy Autonomy. W odróżnieniu od bezpłatnej oferty IBM i Yahoo mogą one indeksować dane z dużo większej liczby źródeł np. aplikacji biznesowych. Koncern IBM oferuje również bardziej zaawansowane, komercyjne rozwiązanie OmniFind Enterprise Edition, którego funkcjonalność może zostać dodatkowo rozbudowana o OmniFind Discovery Edition. Jest to wersja wzbogacona o funkcje kontekstowego wyszukiwania i dostarczania wiadomości, z możliwością dostosowania do potrzeb platform e-commerce i CRM.
Wedle deklaracji IBM możliwe jest uaktualnienie z darmowej OmniFind Yahoo Edition do komercyjnej wersji oprogramowania jednak wymaga to ponownego utworzenia indeksu zasobów. Koncern zapowiada uproszczenie tego procesu.
IBM OmniFind Yahoo Edition można pobrać pod adresem: http://omnifind.ibm.yahoo.net