IBM formułuje odpowiedzi na wyzwania przyszłości

Tegoroczna edycja konferencji IBM BusinessConnect była dla firmy okazją do pochwalenia się polskimi premierami swoich najnowszych usług: nowatorskiego systemu analityki Watson Analytics oraz platformy chmurowej SoftLayer.

Warszawskie Centrum Nauki Kopernik stało się wczoraj niemalże drugą siedzibą IBM Polska. Pojawił się tam szereg kluczowych pracowników firmy – wśród nich Aleš Bartůněk, Dyrektor Generalny IBM Polska i Kraje Bałtycki, oraz specjaliści skoncentrowani na wszystkich dziedzinach i branżach, w których działa IBM.

Ważkie tematy

W dedykowanych salach tematycznych rozmawiano na temat zagrożeń, szans i proponowanych przez IBM odpowiedzi na problemy przedsiębiorstw z kluczowych sektorów gospodarki: finansów, bankowości i ubezpieczeń, energetyki i sektora paliwowego, handlu czy mediów.

Punktem wyjścia było wystąpienie Dyrektora generalnego IBM Polska, w którym formułował strategię biznesową swojej firmy, mającą antycypować odpowiedzi na wyzwania stawiane przez wciąż przyspieszającą rewolucję technologiczną. Wyzwania te to przede wszystkim wzrastająca rola trendu BYOD (bring your own device), rosnąca rola rozwiązań chmurowych, konieczność zapewniania bezpieczeństwa systemów IT na coraz to nowych frontach oraz – przede wszystkim – rosnąca w ogromnym tempie ilość danych.

Aż 80 procent danych na świecie jest nieustrukturyzowanych, co stanowi duże wyzwanie” – podkreślał Aleš Bartůněk, dodając zaraz, że kolejna wartość 80% oddaje ilość danych wytworzonych jedynie w ciągu ostatnich dwóch (!) lat. To powody, dla których IBM 2/3 swojej działalności koncentruje na kwestiach związanych z analizą danych i jej przełożeniem na działalność biznesu.

Analityka według IBM

Firma zaprezentowała swoją odpowiedź na podnoszone podczas konferencji wyzwania: określaną hasłem „cognitive computing system” platformę Watson Analytics, opartą o superkomputer Watson, szerszej publiczności znany ze zwycięstwa nad ludzkimi adwersarzami w amerykańskim teleturnieju Jeopardy! Watson Analytics to system narzędzi do analityki predykcyjnej i wizualnej dla firm. Platforma ma cechować się przede wszystkim rozumieniem zapytań formułowanych w języku naturalnym, możliwością analizy nieustrukturyzowanych danych oraz przystępnym interfejsem, pozwalającym na szersze wykorzystanie analityki biznesowi, nie tylko analitykom i programistom. Co więcej, aplikacja dostępna będzie w pełni responsywna (dostępna ze smartfonów, tabletów, komputerów) oraz oferowana w modelu freemium.

IBM przywiązuje do analityki ogromną wagę, nawiązując w tym temacie współpracę z innymi zainteresowanymi organizacjami. W sierpniu bieżącego roku Computerworld Polska przygotował we współpracy z IBM raport dotyczący zastosowań, potrzeb i oczekiwań formułowanych przez polskie organizacje wobec analityki wielkich zbiorów danych.

Bezpłatny raport Big Data+ można pobrać tutaj.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200