HotBot bardziej precyzyjny

Od dzisiaj wyniki wyszukiwania w internetowym serwisie HotBot są bardziej precyzyjne. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu nowej, licencjonowanej od Direct Hit Technologies, technologii wyszukiwania - Popularity Engine.

Od dzisiaj wyniki wyszukiwania w internetowym serwisie HotBot są bardziej precyzyjne. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu nowej, licencjonowanej od Direct Hit Technologies, technologii wyszukiwania - Popularity Engine.

Do licencjonowania nowej technologii przekonały szefów HotBota przeprowadzone wcześniej testy. Z kolei dla Direct Hit istotnym elementem umowy jest punkt mówiący o tym, że logo powstałej niespełna przed rokiem firmy będzie pojawiać się na stronach z wynikami poszukiwań. Szczegóły finansowe przedsięwzięcia nie zostały podane.

Popularity Engine monitoruje poszukiwania internautów i analizuje, które ze stron otrzymanych jako wynik były odwiedzane najczęściej. Następne poszukiwania, dotyczące tego samego słowa kluczowego, generują tylko 10 najczęściej odwiedzanych stron. Dla sporządzenia raportu ważne jest również to, jak długo internauci pozostawali na każdej ze stron. Technologia firmy Direct Hit nie stanowi zagrożenia dla prywatności użytkowników. Monitorowanie i analiza przeprowadzane są anonimowo.

Jeśli użytkownicy HotBot zdecydują się obejrzeć więcej niż 10 najczęściej odwiedzanych stron, będą mogli przejść do strony z kolejną 10-tką. Technologię umożliwiającą uzyskanie dodatkowych wyników dostarcza inny partner HotBot, firma Inktomi.

W przeciwieństwie do wielu portali internetowych, które same opracowują technologie wyszukiwania, HotBot zdecydował się powierzyć to zadanie innym firmom. Przedstawiciele HotBota twierdzą, że takie rozwiązanie zapewnia im większą elastyczność.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200