Hitachi stawia na IoT

Japoński gigant IT dokonał reorganizacji i podjął decyzję o połączeniu swoich kilku oddziałów i stworzeniu w ich miejsce jednej dużej jednostki, która zajmie się technologią IoT.

Oznacza to, że korporacja postanowiła śmielej wkroczyć na rynek IoT i zamierza stawić czoła innym działającym na nim podmiotom, w tym takim tuzom, który odgrywają obecnie na nim wiodącą rolę, jak GE, Siemens, Microsoft, Amazon czy Google.

Nowa jednostka powstanie na bazie trzech oddziałów: Hitachi Data Systems (centra danych), Hitachi Insight Group (oprogramowanie Big Data) i Pentaho (analityka). Hitachi nadał jej nazwę Hitachi Vantara. Jej centrala będzie się znajdować w amerykańskim mieście Santa Clara (Kalifornia).

Zobacz również:

  • To oni powalczą o 30 tys. euro. Znamy półfinalistów Infoshare Startup Contest

Hitachi szacuje, że w Hitachi Vantara będzie pracować 7 tys. osób (jedna trzecia wszystkich pracowników) i jak szacują analitycy, jej roczne przychody zamkną się kwotą 4 mld USD.

Korporacja szczególnie duże nadzieje pokłada w swojej firmowej platformie IoT noszącej nazwę Lumada. Ma nadzieję, że Hitachi Vantara wprowadzi do niej najnowsze technologie IoT, tak aby mogła z powodzeniem konkurować z podobnymi, dostępnymi obecnie na tym rynku rozwiązaniami

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200