Hiszpania: 900 000 euro kary dla Google

Hiszpański urząd odpowiedzialny za ochronę danych osobowych AEPD (Agencia Española de Protección de Datos) nałożył na Google 900 000 kary euro – za nieprzestrzeganie obowiązujących w tym kraju przepisów dot. ochrony prywatności.

Karę wymierzono przede wszystkim za to, że koncern nie dość precyzyjnie informował użytkowników o tym, jakie ich dane gromadzi oraz do czego je wykorzystuje. Co więcej – przedstawiciele AEPD uznali, że Google łamie hiszpańskie prawo agregując w jednej bazie danych informacje dotyczące użytkownika pochodzące z kilku źródeł (np. z różnych usług koncernu).

Z innych zarzutów warto wymienić np. fakt, iż użytkownicy Gmaila nie byli informowani o tym, że Google monitoruje treść wiadomości oraz załączników (w celu optymalnego dobrania reklam do zainteresowań danego internauty), a także przechowywanie danych o klientach dłużej niż zezwala na to lokalne prawo.

Zobacz również:

W sumie koncern został uznany winnym naruszenia 3 przepisów związanych z ochroną prywatności – za każde przewinienie wymierzono mu karę w wysokości 300 tys. euro. Co więcej, firma została zobowiązana do dostosowania swoich usług do hiszpańskich regulacji prawnych.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200