Historyczny kurs autonomicznej ciężarówki Uber

Otto (firma zależna od korporacji Uber) chwali się, że jej autonomiczny samochód dostawczy wykonał pierwszy na świecie komercyjny kurs. Miało to miejsce w USA, w stanie Kolorado. Samochód, którym nie kierował człowiek, ale automat, wykonał tam niedawno historyczny kurs: przewiózł ładunek (50 tys. puszek piwa Budweiser) z Fort Collins do Colorado Sprins, pokonując dystans ok. 200 km.

Autonomiczne samochody osobowe jeżdżą już po publicznych drogach od dawna, ale tym razem mieliśmy do czynienie z wydarzeniem, które zapisze się w historii. Pierwszy raz dostawczy samochód autonomiczny wyjechał na drogę nie w celach testowych, ale komercyjnych.

Podczas gdy inne firmy działające w tym segmencie rynku projektują autonomiczne samochody od podstaw, firma Otto zdecydowała się na inny wariant. Postanowiła zbudować autonomiczny pojazd dostawczy na bazie dostępnego obecnie na rynku samochodu, który produkuje Volvo, modernizując go oraz instalując w nim systemy, dzięki którym ciężarówka może się poruszać po publicznej drodze sama, bez udziału kierowcy. Zadania tego podjęła się kalifornijska firma Otto, którą Uber kupił na początku tego roku za kwotę 670 mln USD.

Zobacz również:

  • Uber będzie mieć własnego chatbota AI

Uber zapewnia, że eksperymentalny kurs przebiegł bez zakłóceń. Informuje też, że pracuje nad udoskonaleniem autonomicznej ciężarówki Volvo, która niebawem pojawi się ponownie na drodze, realizując następne, komercyjne dostawy towaru.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200