HiPath Xpressions już w Polsce

Siemens ICN rozpoczął instalacje systemu HiPath Xpressions, przeznaczonego do odbierania, przechowywania i wysyłania wiadomości głosowych, faksowych i elektronicznych, a także zapewniającego obsługę komunikatów SMS w sieci korporacyjnej. Nowy system umożliwia tworzenie uniwersalnych skrzynek pocztowych i ich obsługę za pomocą telefonu stacjonarnego, komórkowego i komputera włączonego do sieci korporacyjnej oraz przez Internet.

Współczesna komunikacja w firmie wymaga nie tylko sprawnej obsługi połączeń telefonicznych i sesji komputerowych, ale także funkcji przechowywania i przesyłania wiadomości pod różnymi postaciami. Komunikacja korporacyjna może odbywać się obecnie na wiele sposobów (rozmowa telefoniczna, wiadomość elektroniczna, transmisja faksowa czy wiadomość tekstowa SMS), jest więc wskazane, aby wszystkie rodzaje informacji mogły być obsługiwane w jednolity sposób.

Implementowane coraz częściej w telekomunikacji systemy obsługi wiadomości Unified Messaging łączą w sobie funkcje tradycyjnej poczty głosowej, poczty elektronicznej i faksowej oraz komunikatów SMS. Przez ujednolicenie sposobu postępowania z przekazywanymi wiadomościami, systemy te ułatwiają użytkownikom kontakt i obsługę uniwersalnej skrzynki informacyjnej – za pośrednictwem wielu urządzeń dostępowych (telefon, komputer, palmtop, inne). Zapewniają też dostęp do systemu z dowolnego miejsca (z biura, domu, hotelu czy w czasie podróży), za pośrednictwem sieci telefonicznej, bezprzewodowej lub Internetu.

Zobacz również:

  • Wdrożono system, który ochroni nas przed niechcianymi wiadomościami SMS

Zaproponowane przez Siemensa ICN rozwiązanie HiPath Xpressions – przeznaczone do budowy systemów obsługi wiadomości – stanowi kolejny element firmowej strategii HiPath, tworzonej w celu rozszerzania usług w sieciach korporacyjnych. Sercem systemu HiPath Xpressions jest serwer, wyposażony w karty komunikacyjne do obsługi połączeń głosowych i faksowych, za pomocą których system łączy się z serwerem komunikacyjnym przedsiębiorstwa oraz jego oprogramowaniem. Infrastruktura systemu pozwala na wymianę informacji z innymi serwerami IT firmy, współpracę z istniejącymi systemami pocztowymi oraz realizację połączeń z lokalną siecią komputerową LAN TCP/IP w celu obsługi poczty elektronicznej.

Do podstawowych aplikacji systemu HiPath Xpressions należy szereg zaawansowanych usług, które obejmują:

- usługę poczty głosowej – z powiadamianiem abonenta o nadchodzących wiadomościach wraz z zarządzaniem skrzynką głosową za pomocą interfejsu webowego;

- integrację wiadomości głosowych i elektronicznych – co pozwala na ich wysyłanie jako wiadomości głosowych lub elektronicznych, odpowiadanie na przekaz głosowy za pomocą wiadomości e-mail, przekazanie wiadomości elektronicznej z komentarzem głosowym lub dołączenie faksu do wiadomości elektronicznej z konwersję tekstu elektronicznego na postać faksową;

- integrację z programem pocztowym MS Outlook – dzięki czemu uzyskuje się połączenia telefoniczne z numerami pobieranymi z książki adresowej MS Outlook, identyfikację rozmówcy w rozmowie przychodzącej, możliwość oddzwonienia do nadawcy wiadomości elektronicznej, odtwarzanie wiadomości głosowych na komputerze PC lub wysyłanie komunikatu SMS do odbiorców z książki adresowej MS Outlook;

- obsługę urządzeń telefaksowych – obejmującą odbiór i nadawanie i indywidualnych wiadomości faksowych, obsługę faksu na żądanie oraz integrację z programami MS Outlook i Lotus Domino;

- funkcje komunikacyjne SMS – umożliwiające wysyłanie z komputera krótkich wiadomości tekstowych do telefonów komórkowych oraz integrację przez interfejs WWW z programami pocztowymi MS Outlook i Lotus Notes.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200