Hewlett-Packard rozpoczyna sprzedaż bezpośrednią w Europie

Hewlett-Packard (HP) wyodrębnia ze swoich struktur dział Shopping Village, który zajmuje się sprzedażą przez Internet. Usamodzielniony dział o nazwie HP Direct będzie na początku oferował sprzedaż bezpośrednią ograniczonej liczby produktów. Decyzję tę podjęto dzięki dobrym wynikom, jakie Shopping Village osiągnął na rynku amerykańskim.

Hewlett-Packard (HP) wyodrębnia ze swoich struktur dział Shopping Village, który zajmuje się sprzedażą przez Internet. Usamodzielniony dział o nazwie HP Direct będzie na początku oferował sprzedaż bezpośrednią ograniczonej liczby produktów. Decyzję tę podjęto dzięki dobrym wynikom, jakie Shopping Village osiągnął na rynku amerykańskim.

Pilotażowy program sprzedaży drogą elektroniczną HP uruchomi w czerwcu br. w Wlk. Brytanii, a w III kw. w Szwecji. Wybór krajów nie jest przypadkowy, Wlk. Brytania bowiem jest jednym z największych rynków IT w Europie, w Szwecji natomiast jest największy regionalny odsetek użytkowników Internetu. W obu krajach w internetowej ofercie firmy znajdzie się ok. 70 produktów. HP planuje w przyszłym roku objąć programem sprzedaży przez Internet również inne kraje europejskie. Ceny produktów sprzedawanych tą drogą mają być ustalane na poziomie cen oferowanych przez lokalnych sprzedawców detalicznych.

Zdaniem International Data Corporation (IDC), do roku 2001 sprzedaż za pośrednictwem Internetu osiągnie w Europie wartość 30 mld USD. Obecnie suma wydawana przez mieszkańców Starego Kontynentu na zakupy drogą elektroniczną w ciągu roku wynosi 2,8 mld USD.

Latem HP Direct ma także rozpocząć aukcje używanego, odnawianego sprzętu, na jesieni natomiast ma rozpocząć sprzedaż komputerów konfigurowanych na zamówienie klienta (configure-to-order HP Pavilion).