Hewlett-Packard przewiduje pogorszenie wyników sprzedaży

Przedstawiciele firmy twierdzą, że niestabilna koniunktura spowodowała spadek wydatków na systemy informatyczne zarówno na rynku konsumenckim, jak i korporacyjnym. Szefowa HP nie przewiduje poprawy wyników firmy co najmniej do maja br.

Powołując się na niespodziewane obniżenie wydatków na informatykę wśród przedsiębiorstw, Hewlett-Packard ostrzegł inwestorów o przewidywanym obniżeniu przychodów w I i II kw. rozpoczętego roku finansowego.

Firma stwierdziła, że nastąpiło pogorszenie się warunków ekonomicznych, co zaowocowało w ostatnich tygodniach zmniejszonymi zakupami rozwiązań informatycznych zarówno przez firmy, jak i klientów indywidualnych. W związku z tym firma nie sprosta swoim wcześniejszym szacunkom dotyczącym przychodów uzyskanych w kończącym się 31 stycznia I kw. roku finansowego 2001.

Zobacz również:

  • AI w walce z przestępstwami finansowymi
  • Dobre wyniki finansowe Fortinet
  • Telegram chce, aby z jego usługi zaczął korzystać biznes

Wcześniej firma liczyła, że wyraźne zmniejszenie zapotrzebowania rynku konsumenckiego zostanie skompensowane przez kontynuację wzrostu wydatków korporacyjnych.

Carly Fiorina, szefowa HP, komentując zmianę sytuacji rynkowej w połowie grudnia ub.r., stwierdziła: "Jest oczywiste, że nastąpiła znaczna zmiana sytuacji na rynku w ciągu ostatnich tygodni. Wydatki klientów indywidualnych okazały się nawet niższe niż nasze konserwatywne szacunki, a nasi klienci korporacyjni - w związku z niestabilnością ekonomii - wykazali się zwiększoną ostrożnością w zakupach IT".

Wzrost przychodów HP w kończącym się kwartale ma być zaledwie kilkuprocentowy i firma nie spodziewa się poprawy co najmniej do połowy roku finansowego. Jednakże C. Fiorina w związku "z szybko zmieniającą się sytuacją na rynku i rosnącą niepewnością ekonomii", nie podjęła się oszacowania rozwoju firmy w perspektywie całego roku finansowego.

"Pomimo tych wszystkich makroekonomicznych trendów, pozostajemy przy naszej dotychczasowej strategii, wierząc, że nasza rozbudowana oferta produktowa ... obecność na rynkach światowych i siła finansowa odegrają kluczową rolę w czasie tych wyzwań ekonomicznych" - oświadczyła szefowa HP.

Geograficznie, w I kw. firma odnotowała największy spadek sprzedaży na rynku amerykańskim, podczas gdy sprzedaż w Europie okazała się całkiem dobra, zwłaszcza w sektorze konsumenckim. Jeśli chodzi o sprzedaż wg kategorii produktów, to C. Fiorina podała, że dość słabo sprzedają się w tym kwartale rozwiązania infrastruktury internetowej, w tym serwery i produkty pamięci masowych.

***

Hewlett-Packard odnotował niższe niż oczekiwano rezultaty finansowe

Hewlett-Packard Polska ogłosił wyniki za ubiegły rok

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200