Hewlett-Packard przejmie internetowy fotolab

HP kupuje internetowe laboratorium fotograficzne - Snapfish.com. Serwis ten umożliwia tworzenie albumów oraz za opłatą oferuje papierowe odbitki cyfrowych zdjęć. Finalizacja transakcji została zaplanowana na kwiecień. Szczegółów finansowych nie podano.

Przejęcie internetowego serwisu fotograficznego otwiera przed HP możliwość uatrakcyjnienia oferty cyfrowego sprzętu fotograficznego. Sprzedaż rozwiązań do przetwarzania obrazu przynosi firmie największe zyski. Z danych przytaczanych przez HP wynika, że Snapfish ma 13 mln zarejestrowanych użytkowników.

Konkurentami Snapfish.com są Ofoto (przejęte przez Eastman Kodak w 2001) - oraz Shutterfly. Decyzja HP zapadła tuż po tym jak portal Yahoo ogłosił przejęcie innego serwisu fotograficznego - Flickr.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200