Hewlett-Packard, IBM, Procter & Gamble planują poszerzać działalność BPO w Polsce

Puls Biznesu podaje, że koncerny chcą otwierać kolejne centra nowoczesnych usług biznesowych w Polsce.

HP i IBM działają we Wrocławiu, P&G w Warszawie. Skala zatrudnienia sięgnie ponad tysiąc osób w przypadku każdej firmy - pisze gazeta, powołując się na wysokiej rangi urzędnika państwowego.

Plany rozbudowy oferty i centrum BPO w Polsce ma także Xerox, który zbuduje sieć sprzedaży nowoczesnych usług biznesowych

Zobacz również:

  • IBM podpisało z armią amerykańską intratny kontrakt

Według niedawnego raportu Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych w Polsce (ABSL), wartość polskiego rynku nowoczesnych usług biznesowych szacowana jest na ponad 3 mld USD. Mamy 282 centra usług z kapitałem zagranicznym, należące do 220 inwestorów.

Zdecydowana większość z centrów to podmioty typu BPO/ITO oraz SSC. Poza tym mamy 77 centra badawczo-rozwojowe (R&D). W porównaniu do 2008 roku zatrudnienie w sektorze nowoczesnych usług biznesowych w Polsce wzrosło o prawie 50%. Według ekspertów, przyjmując ostrożne szacunki można założyć, że do końca 2011 roku suma zatrudnionych w sektorze sięgnie co najmniej 75,5 tys. osób. W ciągu kilku najbliższych lat mamy szansę stać się największym europejskim ośrodkiem zaawansowanych usług dla globalnego biznesu.

HP GBS z nagrodą za kreowanie wartości

Hewlett-Packard Global Business Services (HP GBS) otrzymało nagrodę "Excellence in Value Creation" w regionie Europy, przyznawaną przez zespół ekspertów z Shared Services & Outsourcing Network (SSON). HP zostało nagrodzone za podejście w obszarze kreowania wartości dla firmy i klienta, innowacyjną metodologię oraz procedury zarządzania i nadzoru. HP GBS w regionie EMEA rozwija się od 1999 roku. Strategiczne oddziały firmy, zlokalizowane w Polsce (Wrocław) i Rumunii (Bukareszt) świadczą zaawansowane usługi m.in. z zakresu finansów i księgowości, marketingu, HR oraz zarządzania łańcuchem dostaw. "To prestiżowe wyróżnienie jest potwierdzeniem wiodącej pozycji HP GBS w sektorze nowoczesnych usług dla biznesu. Jestem przekonany, że nagroda SSON przyczyni się do dalszego rozwoju i umocnienia pozycji marki Hewlett - Packard w regionie. Nagroda jest również dowodem na ogromny potencjał Europy jako lokalizacji dla jednostek świadczących zaawansowane usługi oparte na wiedzy" - mówi Jacek Levernes, wiceprezes Hewlett - Packard Global Business Services w regionie Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200