Help Desk w krzywym zwierciadle

Praca w dziale obsługi klienta nie należy do łatwych i przyjemnych. Często podobnie jest z korzystaniem z pomocy konsultantów. Prezentujemy kilka parodii z YouTube pokazujących prawie normalny dzień pracy w centrum obsługi.

Przeprowadzone badania pokazują, że ponad 20 % problemów, z jakimi użytkownicy systemów IT zwracają się o pomoc do Call Center dotyczy zapomnianych haseł. Jeśli wyobrazić sobie, że niemal co czwartej osobie trzeba za każdym razem tłumaczyć, że konsultant naprawdę takiego hasła nie zna, a co dziesiąty dzwoni zanim upewni się, że komputer jest w ogóle włączony - trudno dziwić się, że i konsultantom czasem puszczają nerwy. Z kolei nawet najbardziej spokojną osobę, która chce skorzystać z pomocy telefonicznego biura obsługi, może rozdrażnić zupełnie niezrozumiały akcent konsultanta - np. z Indii.

Oto kilka filmików z YouTube parodiujących najczęstsze zachowania konsultantów i osób korzystających z ich pomocy. Równocześnie klipy te prezentują jakich zachowań unikać obie strony powinny unikać. Wszystkie filmy w oryginalnej wersji językowej.

Klip numer 1 - pomoc techniczna w świecie Gwiezdnych Wojen

Wywiad z przeciętnym pracownikiem działu pomocy technicznej Imperialnej Gwiazdy Śmierci. Problemy praktycznie takie same, jak w zwyczajnym, ziemskim Call Center. Przyzwyczajenia konsultantów też identyczne - cokolwiek by się nie działo najpierw podaj własny login oraz podstawowe dane techniczne. Czasem nawet dzwonią użytkownicy innych systemów IT... Trwa niecałe 4 minuty.

Klip numer 2 - dwóch konsultantów i dwa problemy

Fragment jednego z odcinków serialu "The IT Crowd", emitowanego od początku 2007 roku na brytyjskim kanale Channel 4. W tej scenie, jak w każdym odcinku, sitcom ten koloryzuje i parodiuje wszystkie możliwe aspekty i problemy pracy działu Help Desk. Tu: przyjemny i pomocny konsultant, klasyczny problem oraz jego kolega, którego z pewnością zrozumie nawet komputerowy laik. Czas trwania: 2 minuty.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200