Halo to urząd

Centrum Informacyjno-Konsultacyjne Służb Zatrudnienia „Zielona linia” to nowy projekt realizowany przez białostocki urząd pracy we współpracy z Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich przy Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej.

Centrum Informacyjno-Konsultacyjne Służb Zatrudnienia „Zielona linia” to nowy projekt realizowany przez białostocki urząd pracy we współpracy z Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich przy Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej.

Jego koszt wyniesie 24 mln zł, 85% przedsięwzięcia finansuje Europejski Fundusz Społeczny. Całkowity koszt projektu obejmuje m.in. zakup sprzętu telefonicznego i komputerowego oraz wynajem i adaptację odpowiednich pomieszczeń, ponieważ urząd nie dysponuje odpowiednim miejscem. Centrum powinno ruszyć w 2009 r.

24 mln zł

wyniesie koszt budowy Centrum Informacyjno-Konsultacyjnego Służb Zatrudnienia „Zielona linia” w woj. białostockim.

Jak mówią przedstawiciele WUP, centrum „Zielona Linia” to dostęp do informacji na bieżąco, przez całą dobę i bezpłatnie - na temat ofert pracy na danym terenie począwszy, po informacje o przepisach prawnych czy dotyczące promocji przedsiębiorczości oraz pomocy ze strony urzędu dla chcących rozpocząć działalność gospodarczą. Będą też informacje dla osób, które wracają do kraju po pracy za granicą i chcą się odnaleźć na rynku pracy. Na początku grudnia firma Masterplan zakończyła rekrutację ponad 30-osobowego zespołu pracowników call center (konsultantów, koordynatorów, trenera wewnętrznego). Według informacji firmy, łącznie zgłosiło się 231 kandydatów, w tym 199 kandydatów na konsultantów, 12 na trenerów i 20 na koordynatorów. WUP w Białymstoku został wybrany do projektu m.in. dlatego, że z sukcesem zrealizował pilotażowy w Polsce, podobny program „Urząd Pracy 7 dni w tygodniu, 24 h na dobę”, który również był współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego. „Zielona linia” ma mieć podobny charakter, ale zasięg ogólnopolski.

Z kolei w poznańskim urzędzie miasta powstał pomysł stworzenia call center, które będzie udzielać informacji o zasadach rejestracji pojazdów, zameldowania oraz zgłoszeń urodzin i zgonów, należących do kompetencji trzech wydziałów: spraw obywatelskich, komunikacji oraz Urzędu Stanu Cywilnego.


TOP 200