HTC planuje wprowadzić reklamy na ekranie telefonów

Firma HTC znana z produkcji zaawansowanych smartfonów, borykająca się jednak ze słabymi wynikami finansowymi, przygotowała narzędzia w celu wyświetlania reklam na głównym ekranie.

Niedawno ogłoszone wyniki finansowe HTC są najgorsze od kwietnia 2009, a dodatkowo wyniki sprzedaży najnowszego telefonu HTC One M9 są niezadowalające. Jak donoszą zarządzający profilem Twittera @Upleaks, HTC planuje pozyskanie dodatkowych źródeł przychodu. Mają nim być reklamy wyświetlane na głównym ekranie nakładki Sense, gdzie normalnie pojawiają się informacje na przykład z sieci społecznościowych. Reklamy mają być podzielone na dwa segmenty – promowanie pobierania aplikacji lub treści z Google Play oraz produktów HTC i partnerów. Obecna wersja oprogramowania Sense Home, wydana na początku maja bieżącego roku już zawiera framework reklam oraz odpowiednie API. Reklamy w Sense Home 7.1 zostaną zatem włączone, gdy tylko HTC będzie gotowe na ich wysyłanie.

HTC udostępniło część swoich aplikacji, na przykład Zoe dla telefonów innych producentów, a zatem być może zamierza to samo uczynić z nakładką Sense. Prawdopodobnie byłaby to aplikacja darmowa sponsorowana przez reklamy. Nie wiadomo jeszcze, w jaki sposób te reklamy będą wyświetlane, na których urządzeniach i czy będzie możliwość ich wyłączenia bez deinstalacji oprogramowania HTC.

Zobacz również:

  • HTC powraca do produkcji smartfonów - czy wykorzysta szansę?

Decyzja ta wydaje się dość dziwna, zwłaszcza w zestawieniu z faktem, że flagowy smartfon tej firmy (One M9) nie cieszy się wielkim zainteresowaniem. Opinie publikowane na Twitterze wskazują na to, że decyzja o wprowadzeniu reklam na główny ekran smartfona zostanie negatywnie przyjęta przez użytkowników.

HTC planuje wprowadzić reklamy na ekranie telefonów

Upleaks opublikowała na Twitterze slajd prezentujący mechanizm reklam w HTC Sense.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200