HP widzi przyszłość w usługach elektronicznych

Hewlett-Packard poinformował o nowej strategii dotyczącej Internetu. Przedstawiciele firmy twierdzą, że przyszłość sieci leży w usługach, określanych przez firmę mianem e-services.

Hewlett-Packard poinformował o nowej strategii dotyczącej Internetu. Przedstawiciele firmy twierdzą, że przyszłość sieci leży w usługach, określanych przez firmę mianem e-services.

HP zamierza aktywnie uczestniczyć w zmianach, jakie w najbliższych latach dokonają się w Internecie. Zdaniem firmy, dzisiejszy elektroniczny biznes zostanie w przyszłości zastąpiony przez modułowe usługi elektroniczne.

Wizją HP jest świat, w którym za pośrednictwem różnego typu popularnych urządzeń z dostępem do sieci każdy będzie mógł skorzystać z e-services. Korzystając z zegarka z dostępem do Internetu będzie można zarezerwować miejsca w hotelu, zamówić taksówkę, kwiaty czy np. zimne napoje do pokoju. Różne instytucje będą oferować pakiety usług zintegrowanych. W tym zakresie właśnie HP widzi swoją rolę. Firma postanowiła wykorzystać posiadaną technologię i doświadczenie, aby pomóc innym w pełni korzystać możliwości, jakie dają usługi sieciowe.

Hewlett-Packard zamierza rozszerzyć pole działania na następujące obszary: informowanie i doradztwo, rozwój (projektowanie i wdrażanie nowych technologii oraz rozwiązań umożliwiających funkcjonowanie e-services), konsulting i współpraca oraz własne usługi typu e-services.

Firma precyzuje problemy, jakie należy rozwiązać, aby usługi elektroniczne stały się powszechnie dostępne. Konieczne będą zmiany w infrastrukturze informatycznej, problemem jest również fakt wykorzystywania różnych źródeł do "zamawiania" usług elektronicznych. Kolejnym działaniem jest zapewnienie bezpieczeństwa danych i transakcji przeprowadzanych w sferze nowych usług. Hewlett-Packard podpisał porozumienie, dotyczące rozwiązań z zakresu zapewnienia bezpieczeństwa z firmą Security First, jednym z największych dostawców usług finansowych na rynku amerykańskim.

Kiedy i w jaki sposób będą wprowadzane nowe usługi HP, jeszcze nie wiadomo. Firma zamierza do końca 2002 r. wykonać plan związany z wejściem na nowy rynek. Jej przedstawiciele spodziewają się, że dzięki e-services dochody firmy wzrosną 2,5 razy.