HP wdroży globalny system wspomagania sprzedaży

Hewlett-Packard wdraża platformę Oracle Sales Online, która będzie wspomagać pracę działów handlowych we wszystkich ośrodkach HP na świecie. Odziały firmy w różnych krajach będą podłączone do centralnej bazy danych systemu OSO. Prace instalacyjne mają się zakończyć pod koniec 2002 r.

Oracle zakończył instalacje jednego z elementów swojego systemu CRM w centrali Hewlett-Packard. Firma wdrożyła moduł Oracle Sales Online (OSO), który będzie wspomagał pracę sprzedawców HP na całym świecie. System działać ma w oparciu o zbiorczą bazę danych, do której poszczególne oddziały HP będą podłączane w kolejnej fazie projektu. Prace instalacyjne mają zakończyć się od koniec 2002 r. Polski odział będzie drugim (po węgierskim) ośrodkiem HP w Europie Środkowo-Wschodniej, w którym zainstalowano OSO. Uruchomienie systemu przewidziano na 1 września.

Oracle Sales Online jest jednym z elementów pakietu Oracle E-Business Suite. System umożliwia podniesienie efektywności pracy handlowców i dostarcza informacje ich przełożonym. Aplikacja obsługiwana jest z dowolnego stanowiska za pomocą przeglądarki internetowej. Po zalogowaniu się do systemu pracownik działu handlowego uzyskuje informacje o zadaniach do wykonania, dostęp do informacji o klientach, może prowadzić harmonogram spotkań czy generować prognozy sprzedaży. Dla odpowiedniego umotywowania pracownika, może on uzyskiwać również informacje o prowizjach od sprzedaży. Wszelkie informacje wprowadzane do systemu mogą być przetwarzane i przesyłane do kierownictwa firmy, co usprawnia proces kontroli nad pracą działów handlowych i określanie ich skuteczności.

Zobacz również: