HP stawia na tanie notebooki Stream, które kosztują mniej niż 200 USD

Kevin Turner (pełniący w firmie Microsoft funkcję COO) pokazał w lipcu tego roku na konferencji Windows Partners nowość firmy HP: laptop z systemem Windows noszący nazwę Stream. Gdy Turner powiedział, że Stream będzie kosztować 199 USD, wszyscy stwierdzili od razu, że laptop ma szansę konkurować z urządzeniami Chromebook, a nawet wygrać z nimi rywalizację. Gdy jednak HP zademonstrował ten laptop oficjalnie 8-go września, zapowiedział iż będzie on kosztować ok. 300 USD. Kto zatem mówił prawdę i ile będzie naprawdę kosztować Stream?

Sprawa wyjaśniła się niedawno, gdy HP na konferencji prasowej w Nowym Jorku zapowiedział: notebook Stream będzie kosztować 199.99 USD. Urządzenie zawiera intelowski procesor Celeron i jest wyposażone w wyświetlacz o przekątnej 11,6 cala (ale nie dotykowy) pamięć flash (eMMC) o pojemności 32 GB. Firma pokazała też ten sam laptop w wersji z dotykowym wyświetlaczem o przekątnej 13,3 (podając, iż będzie on kosztować 230 USD) oraz tablety Stream o wielkości 7 i 8 cali), za które użytkownikowi przyjdzie zapłacić odpowiednio 100 i 150 UDS. Laptopy Stream nie zawierają wentylatora i wyświetlają grafikę z rozdzielczością 1366x768 pikseli.

HP stawia na tanie notebooki Stream, które kosztują mniej niż 200 USD

Notebook HP Stream wyposażony w wyświetlacz o przekątnej 13,3 cala

HP nawiązał współpracę z Microsoftem i będzie dodawać za darmo do laptopów Stream różnego rodzaju produkty oferowane przez tą firmę. Będzie to np. roczna subskrypcja oprogramowania Office 365 Personal, możliwość przechowywania za darmo przez okres jednego roku 1 TB danych w chmurze firmy Microsoft (usługa OneDrive) czy bon o wartości 25 USD, który można zrealizować w Windows Store (Microsoft).

Zobacz również:

  • Rynek notebooków odrabia straty
  • Nadchodzą nowe tablety od Apple
  • Przyjdzie AI i poprawi pracę
HP stawia na tanie notebooki Stream, które kosztują mniej niż 200 USD

Tablet HP Stream (z wyświetlaczem 8 cali). Urządzenie kosztuje 150 USD i jest sprzedawane razem z tą samą usługą 4G, która towarzyszy notebookom Stream wyposażonym w wyświetlacz o przekątnej 13,3 cala

Laptopy HP Stream - sprzedawane razem z usługą 4G - mają się też pojawić w ofercie firmy telekomunikacyjnej T-Mobile. Z kolei tablety Stream (pracujące pod kontrolą systemu Windows) będą sprzedawane razem z roczną subskrypcją różnego rodzaju usług firmy Microsoft oraz dodatkowo użytkownik będzie mógł rozmawiać za darmo przez 60 minut w każdym miesiącu, używając aplikacji Skype.

Fakt, iż Microsoft zdecydował się na taki krok wydaje się świadczyć o tym, że firma czuje rosnąca presje ze strony tanich urządzeń Chromebook i tabletów Android. Potwierdzają to raporty analizujące ten rynek, w których można przeczytać np., że sprzedaż urządzeń Chromebook ciągle rośnie, podczas gdy popyt na urządzenia Windows maleje. Porozumienia, jak HP zawiera z Microsoftem oraz innymi dostawcami oprogramowania oraz usług, mają temu przeciwdziałać i powstrzymać ten trend.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200