HP sprzedaje w sieci
- 16.07.2002, godz. 14:30
Dziś uruchomiono sklep internetowy HP Polska. Witryna jest oparta na istniejącym wcześniej sklepie CompaqPlus, który zintegrowano z systemem CRM w HP. Firma będzie tą drogą sprzedawać sprzęt klientom indywidualnym oraz małym i średnim przedsiębiorstwom.
Dziś uruchomiono sklep internetowy HP Polska. Witryna jest oparta na istniejącym wcześniej sklepie CompaqPlus, który zintegrowano z systemem CRM w HP. Firma będzie tą drogą sprzedawać sprzęt klientom indywidualnym oraz małym i średnim firmom, ale jak zapewnia - chce uniknąć wojny cenowej z własnymi partnerami. Witryna jest oparta na istniejącym wcześniej sklepie CompaqPlus, który zintegrowano z systemem CRM w HP.
Sklep Hewlett-Packard Polska działa pod adresem www.sklep.hp.com.pl. Jak powiedział Andrzej Sowiński, dyrektor działu komputerowych systemów osobistych w HP Polska, firma wychodzi w ten sposób naprzeciw zapotrzebowaniu użytkowników z rynku MSP, a e-sklep ma stanowić uzupełnienie oferty dystrybucyjnej. Oferta obejmuje produkty HP i Compaqa dla użytkowników indywidualnych oraz na rynek małych i średnich firm: komputery osobiste i serwery, komputery przenośne, komputery kieszonkowe, peryferia, aparaty cyfrowe, monitory i projektory.
Zobacz również:
Dostawa jest realizowana bezpłatnie, płatności można dokonać przelewem bankowym, kartą bądź przy odbiorze. Transakcje kartą autoryzuje eCard. Czas realizacji zamówień ma wynosić do 3 dni roboczych. Zamówienie można także złożyć telefonicznie w Centrum Obsługi Klienta HP.
Uruchomienie przez firmę własnego kanału internetowego dedykowanego rynkowi SOHO może nie zostać odebrane najlepiej przez partnerów handlowych HP. Firma posiada pięciu partnerów sprzedających w sieci. „Traktujemy sklep wyłącznie w kategoriach uzupełnienia dotychczasowej dystrybucji - nie zamierzamy budować modelu sprzedaży bezpośredniej. Dlatego e-sklep będzie pozycjonowany na równi z innymi kanałami. Nie będziemy walczyć cenowo z partnerami - promocje w obu kanałach będą skoordynowane” - zapewnia Dominika Krzyżanowska, rzecznik HP. Ponadto sklep będzie sprzedawał wyłącznie pudełka; po wartość dodaną, jak konfiguracja sprzętu czy integracja, klienci będą przekierowywani do najbliższych im partnerów HP.