HP przed Palmem
- Andrzej Maciejewski,
- 21.10.2003, godz. 16:52
Trzeci kwartał przyniósł zmianę na pozycji lidera rynku PDA w regionie EMEA. Według firmy badawczej Canalys.com Hewlett-Packard sprzedaje obecnie więcej urządzeń niż Palm.
W ujęciu rocznym HP odnotował 87-proc. wzrost sprzedaży, dostarczając na rynek 201 tys. sztuk urządzeń. Hewlett-Packard osiągnął w rezultacie pierwsze miejsce z 31,1-proc. udziałem w rynku. Palm sprzedał 186,1 tys. urządzeń, o 8 proc, więcej niż rok temu. Jego udział w rynku wynosi 28,8 proc. Łączna sprzedaż handheldów w regionie EMEA wzrosła o 34 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku – podaje Canalys.com.
Według Canalys.com, segment aparatów telefonicznych, w tym telefonów klasy „smart” powiększył się w ujęciu rocznym o 22 proc. Niepodzielnie króluje w nim Nokia z 80,2-proc udziałem. Fiński koncern odnotował zaledwie jednoprocentowy wzrost sprzedaży do poziomu 672,7 tys, sztuk. Z kolei Sony Ericsson zanotował skok o 7442 proc. sprzedając w III kw. 177,66 tys. aparatów, wobec 1,56 tys. sztuk sprzedanych rok wcześniej.
Zobacz również:
W III kw. łączna sprzedaż urządzeń przenośnych w regionie EMEA wzrosła o 27-proc. do poziomu 1,48 mln sztuk. Stawce przewodzi Nokia, której udział wynosi 45,3 proc. Kolejne miejsce zajmuje HP z 13,5-proc udziałem.