HP nadrabia dystans
- Piotr Waszczuk,
- 27.04.2010
Hewlett-Packard kupił 3Com, a Cisco ma problemy z dostawami sprzętu. Co to oznacza dla klientów?
Informacja o planowanym połączeniu drugiego i trzeciego największego producenta sprzętu klasy Ethernet na świecie obiegła świat w listopadzie zeszłego roku. Przedstawiciele firm HP i 3Com już wtedy nie ukrywali, że wspólnymi siłami chcą odebrać udziały rynkowe największemu rywalowi - Cisco. Dziś mówić można o otwartej wojnie.
Fuzja prawnie zakończona
Dave Donatelli, wiceprezes HP i dyrektor działu Enterprise Servers, Storage and Networking
Zobacz również:
- HP – oferta wsparcia środowiska pracy w jednym miejscu
- Cisco i Microsoft transmitują dane z prędkością 800 Gb/s
Po konsolidacji wyników 3Com przewaga HP na lokalnym rynku będzie jeszcze większa. Sytuacja na rynku zmieni się także dlatego, że z końcem kwietnia br. koncern HP przestanie być certyfikowanym reselerem produktów Cisco. Po przejęciu 3Com HP będzie sprzedawał rozwiązania tej firmy. HP chce zmienić rynek rozwiązań sieciowych. "Będziemy oferować klientom wybór, tam gdzie wcześniej go nie było" - podkreśla Dave Donatelli, wiceprezes HP i dyrektor działu Enterprise Servers, Storage and Networking. Realizacji tego celu sprzyjać ma nowy podział i nazewnictwo produktów sieciowych HP.
Przetasowana oferta
Według ekspertów, jednym z ważniejszych produktów 3Com, które mają pomóc HP podebrać klientów Cisco są - dedykowane dla centrów danych - rdzeniowe przełączniki H3C S12500, które od teraz sprzedawane będą pod nazwą A12500. Rozwiązania zaliczane do nowo utworzonej linii produktowej HP A Series są przeznaczone dla największych klientów i wykorzystane w najbardziej rozbudowanych środowiskach IT. W ramach tej linii produktowej znalazły się m.in. rozwiązania korporacyjne należące dotychczas do rodziny 3Com H3C. Na tę linię produktową HP składać mają się m.in. przełączniki i routery, rozwiązania bezprzewodowe oraz oprogramowanie ułatwiające zarządzanie rozbudowanymi sieciami korporacyjnymi. W nowej ofercie znajdą się też niektóre rozwiązania sprzedawane dziś w ramach linii HP ProCurve.