HP nadrabia dystans

Z kolei w linii HP E Series znajdą się rozwiązania sieciowe przeznaczone dla firm średniej wielkości. Będą to m.in. rozwiązania klasy VoIP firmy 3Com, bezprzewodowe produkty linii HP ProCurve i przełączniki obu firm. Natomiast linia rozwiązań HP V Series przeznaczona będzie dla najmniejszych klientów. W jej skład wejdą m.in. stosunkowo proste przełączniki HP ProCurve i bezprzewodowe urządzenia sieciowe oferowane przez 3Com. Ostatnią z zapowiedzianych nowych linii produktów działu HP Networking będzie oferta S Series. Znajdą się w niej rozwiązania z zakresu bezpieczeństwa sieci 3Com TippingPoint.

HP Networking

Chociaż HP zamierza zrezygnować z nazwy "ProCurve", to z oficjalnych zapowiedzi wynika, że na chwilę obecną nie jest planowane wycofanie ze sprzedaży żadnych rozwiązań HP i 3Com. "Oferty produktowe obu firm pokrywają się w niewielkim stopniu. Sprzęt, który oferujemy dzisiaj, będzie w sprzedaży tak długo, jak klienci będą zainteresowani jego zakupem" - mówi Dave Donatelli. Rozwiązania oferowane przez nowy dział HP Networking będą również wykorzystywać nowy model sieci korporacyjnych, które mają być bardziej elastyczne, bezpieczne i otwarte na rozwiązania innych dostawców.

Zobacz również:

  • Przyjdzie AI i poprawi pracę
  • Cisco i Microsoft transmitują dane z prędkością 800 Gb/s

Oficjalnie nie ujawniono informacji na temat wprowadzenia do oferty HP nowych rozwiązań. Zdaniem ekspertów jednak prawdopodobne jest, że niebawem w ofercie koncernu znajdą się nowe aplikacje wspierające zarządzanie sieciami opartymi na rozwiązaniach HP i 3Com oraz rozszerzenia oferty HP BladeSystem Matrix, które mają poprawić jej konkurencyjność względem Cisco Unified Computing System. Docelowo HP chce oferować pakiet ofertę rozwiązań i usług związanych z projektowaniem oraz budowaniem infrastruktury sieciowej dla organizacji różnej wielkości. To nic innego jak zbrojenia przed walką o pozycję lidera.

Problemy lidera

Cisco tymczasem ma inne problemy. Najpewniej ze względu na niedoszacowanie prognoz popytu, problemów po stronie dostawców podzespołów i zmian w platformie sprzętowej niektórych produktów wydłuża się bowiem czas realizacji zamówień sprzętu Cisco. Z informacji publikowanych na liście mailingowej Cisco-nsp wynika, że od momentu złożenia zamówienia na przełączniki linii Catalyst 6500 lub 4900 na sprzęt trzeba czekać nawet miesiąc. Opóźnienia dotyczą niemal całej oferty produktowej Cisco. Czas realizacji niektórych zamówień wynosi nawet 6 miesięcy. Klienci, którzy nie mogą czekać… kupują rozwiązania konkurentów. "W przeszłości klienci Cisco byliby niezadowoleni, ale czekaliby na realizację zamówienia. Dziś sytuacja wygląda już zupełnie inaczej" - mówi Mark Fabbi, wiceprezes Gartnera.


TOP 200