HP inwestuje w wyspecjalizowane systemy Business Intelligence

Amerykański koncern chce kupić firmę Vertica - dostawcę wyspecjalizowanych środowisk bazodanowych i dedykowanych im rozwiązań analitycznych. Rozwiązania amerykańskiej firmy Vertica mają być włączone do oferty HP w zakresie analizy i optymalizacji danych dla dużych firm i organizacji publicznych. Wartości umowy nie ujawniono.

Z oficjalnych informacji wynika, że technologie rozwijane przez firmę Vertica zostaną wykorzystane do rozszerzenia oferty w zakresie wyspecjalizowanych systemów analityki biznesowej. Wedle zapowiedzi rozwój oferty koncernu HP w tym zakresie będzie ukierunkowany na stworzenie systemów pozwalających na przetwarzanie w czasie rzeczywistym dużych wolumenów danych przechowywanych w heterogenicznych środowiskach bazodanowych.

Zdaniem analityków to pierwsza tego typu transakcja z szeregu działań zapowiadanych w ubiegłym roku przez władze koncernu HP. W listopadzie 2010 roku przedstawiciele kierownictwa koncernu zapowiadali m.in. zamiar większej koncentracji na rozwoju oferty oprogramowania. Szczegółowe informacje na temat strategicznych planów HP pod kierownictwem Leo Apothekera mają zostać ujawnione w przyszłym miesiącu. Zdaniem ekspertów jeśli koncern zamierza koncentrować się na rozwiązaniach analitycznych, to kolejnym krokiem powinno być uzupełnienie oferty HP o technologie przetwarzania danych zdarzeń i zależności między nimi. Analitycy podkreślają, że w mechanizmy klasy CEP (Complex Event Processing) inwestuje m.in. koncern SAP, którym Leo Apotheker, obecny dyrektor generalny HP, kierował do lutego 2010 roku. Mechanizmy klasy CEP mają być częścią środowiska SAP Business Objects 4.0. Podobne rozwiązania w swoich ofertach mają już m.in. firmy Oracle, IBM i Microsoft.

Zobacz również:

Warto dodać, że pod koniec stycznia przedstawiciele kierownictwa koncernu HP poinformowali o wycofaniu ze sprzedaży platformy analitycznej Neoview. Według analityków firmy Forrester Research powodem takiej decyzji był niski poziom sprzedaży tej platformy. W ciągu czterech lat, jakie upłynęły od premiery rynkowej systemu Neoview, na jej zakup miało bowiem zdecydować się tylko ok. 100 klientów.


TOP 200