HP i Oracle zacieśniają współpracę w zakresie rozwiązań CRM

Hewlett-Packard i Oracle zawarły porozumienie, w ramach którego będą wspólnie rozwijać oprogramowanie do zarządzania kontaktami z klientami (Customer Relationship Management - CRM) i w większym stopniu wykorzystywać u siebie technologie partnera.

Hewlett-Packard i Oracle zawarły porozumienie, w ramach którego będą wspólnie rozwijać oprogramowanie do zarządzania kontaktami z klientami (Customer Relationship Management - CRM) i w większym stopniu wykorzystywać u siebie technologie partnera.

Firmy planują integrację aplikacji Oracle'a, dotyczących obsługi sprzedaży, usług i marketingu z oprogramowaniem front-office i przeznaczonym do obsługi call center autorstwa HP. Ponadto HP zamierza do lutego przyszłego roku wdrożyć u siebie oprogramowanie do automatyzacji sprzedaży Oracle'a. Jest to pierwszy etap w rozbudowie oferty konsultingowej HP, dotyczącej rozwiązań CRM, która ma obejmować również produkty Oracle'a sprzedawane z systemami HP.

Z kolei Oracle będzie rozwijać swoje oprogramowanie i optymalizować je pod kątem serwerów unixowych HP. Zakupi także nowy sprzęt od HP do obsługi własnych systemów, w tym wewnętrznego rozwiązania CRM oraz systemu poczty elektronicznej.