HP i Nokia łączą systemy zarządzania

Hewlett-Packard i Nokia poinformowały o wprowadzeniu do oferty zintegrowanego systemu gwarantowania jakości usług, opracowanego z myślą o zarządzaniu jakością w branży telekomunikacyjnej i dostarczania usług internetowych.

Hewlett-Packard i Nokia poinformowały o wprowadzeniu do oferty zintegrowanego systemu gwarantowania jakości usług, opracowanego z myślą o zarządzaniu jakością w branży telekomunikacyjnej i dostarczania usług internetowych.

Rozwiązanie to łączy NetAct , scentralizowany system zarządzania operacyjnego w sieciach telefonii komórkowej firmy Nokia, z systemem Integrated Service Management (ISM), opartym na platformie zarządzającej HP OpenView.

Połączone pakiety mają umożliwiać dostawcom usług zintegrowany przegląd infrastruktury przesyłania danych numerycznych i głosowych, umożliwiając redukcję kosztów operacyjnych i podniesienie poziomu usług. Celem rozwiązania jest utrzymywanie pełnej funkcjonalności zarządzanego systemu we wszystkich jego warstwach - od sieci, przez systemy, aplikacje, usługi do Internetu. Może ono być wyposażone w standardowe wskaźniki stopnia realizacji usług, które mogą być dostosowane do indywidualnych wymagań dostawcy usług. Swoją ofertę firmy kierują szczególnie do operatorów podnoszących poziom swoich sieci z 2G do 3G.