HP chce mieć więcej głosu

Koncern postanowił poszerzyć ofertę produktów telekomunikacyjnych linii OpenCall. HP przejmuje szwedzkiego producenta systemów opartych na technologii VoiceXML – firmę PipeBeach.

Firma ze Sztoklolmu ma w swojej ofercie szereg rozwiązań umożliwiających wzbogacenie funkcjonalności serwisów internetowych czy serwerów pocztowych o funkcje rozpoznawania i syntezy głosu. Najpopularniejsze produkty firmy to platformy speechWeb, speechWeb Portal oraz speechWeb Mail, przeznaczona do integrowania z serwerami pocztowymi IMAP4. HP zamierza zintegrować oprogramowanie PipeBeach z własną gamą produktów OpenCall.

„Technologią VoiceXML interesujemy się już od dłuższego czasu. Opracowanie we własnym zakresie produktów tej klasy co rozwiązania PipeBeach zajęłoby nam jeszcze dwa lata. Postanowiliśmy skorzystać z prostszego rozwiązania i kupić gotowy produkt” - mówi Ed Verney, odpowiedzialny w HP za rozwój platform interaktywnych.

HP spodziewa się, dalszego wzrostu zainteresowania systemami VoiceXML, umożliwiającymi wdrażanie automatycznych serwisów głosowych. Szacunkowo średni koszt „przyjęcia rozmowy” przez żywego operatora jest do 10 razy wyższy niż przy wykorzystaniu systemów IVR.