HP chce mieć więcej głosu
- Jarosław Ochab,
- 24.07.2003, godz. 14:43
Koncern postanowił poszerzyć ofertę produktów telekomunikacyjnych linii OpenCall. HP przejmuje szwedzkiego producenta systemów opartych na technologii VoiceXML – firmę PipeBeach.
Firma ze Sztoklolmu ma w swojej ofercie szereg rozwiązań umożliwiających wzbogacenie funkcjonalności serwisów internetowych czy serwerów pocztowych o funkcje rozpoznawania i syntezy głosu. Najpopularniejsze produkty firmy to platformy speechWeb, speechWeb Portal oraz speechWeb Mail, przeznaczona do integrowania z serwerami pocztowymi IMAP4. HP zamierza zintegrować oprogramowanie PipeBeach z własną gamą produktów OpenCall.
„Technologią VoiceXML interesujemy się już od dłuższego czasu. Opracowanie we własnym zakresie produktów tej klasy co rozwiązania PipeBeach zajęłoby nam jeszcze dwa lata. Postanowiliśmy skorzystać z prostszego rozwiązania i kupić gotowy produkt” - mówi Ed Verney, odpowiedzialny w HP za rozwój platform interaktywnych.
Zobacz również:
HP spodziewa się, dalszego wzrostu zainteresowania systemami VoiceXML, umożliwiającymi wdrażanie automatycznych serwisów głosowych. Szacunkowo średni koszt „przyjęcia rozmowy” przez żywego operatora jest do 10 razy wyższy niż przy wykorzystaniu systemów IVR.