HP Polska opublikował oficjalne wyniki finansowe

Hewlett-Packard Polska osiągnął w ubiegłym roku finansowym obroty w wysokości 296,3 mln USD (220 mln USD rok wcześniej). O wynikach firmy w Polsce pisaliśmy już 19 listopada br.

Hewlett-Packard Polska osiągnął w ubiegłym roku finansowym obroty w wysokości 296,3 mln USD (220 mln USD rok wcześniej). O wynikach firmy w Polsce pisaliśmy już 19 listopada br.

Wraz z Agilent Technology, która od 1 listopada br. działa jako niezależna firma, obroty HP Polska wyniosły 312 mln USD (237 mln USD). Pod względem wyników finansowych firma zajęła drugie miejsce, po Szwajcarii, wśród oddziałów HP w regionie Europa Środkowa i Wschodnia, Afryka i Bliski Wschód.

W bieżącym roku finansowym wzrost obrotów HP w Polsce ma wynieść ok. 60 mln USD (20%).

Zmiana profilu

Po raz drugi w historii działania firmy na rynku polskim wyraźnie zmieniła się dotychczasowa struktura przychodów. Jeszcze dwa lata temu większość pochodziło ze sprzedaży drukarek, dzisiaj ponad połowę stanowi sprzedaż rozwiązań komputerowych (intelowskich i unixowych). Według przedstawicieli HP, udział tej firmy w sprzedaży komputerów PC po trzech kwartałach plasuje ją na 7. miejscu w Polsce (rok wcześniej było to 14. miejsce).

"Planujemy w tym roku, wspólnie z partnerami, oferować w Polsce coraz więcej usług konsultingowych związanych z Internetem, zintegrowanymi łańcuchami dostaw, systemami CRM i hurtowniami danych. Chcemy brać udział w dużych projektach integratorskich" - zapowiada Andrzej Dopierała, prezes Hewlett-Packard Polska. W tym celu kierownictwo firmy zamierza znacznie zwiększyć liczbę konsultantów, których obecnie zatrudnia ok. 40.

Zarządzanie w outsourcing

HP będzie także rozwijał działalność związaną z outsourcingiem, w tym tworzenie komputerowych centrów zapasowych i zarządzanie infrastrukturą informatyczną klienta. Ostatnia z tych usług ma polegać np. na zarządzaniu komputerami czy systemem poczty elektronicznej. "Mamy już pierwszego polskiego klienta na tę usługę. Zarządzamy jego siecią komputerową, a wkrótce umowa zostanie rozszerzona o opiekę nad komputerami i drukarkami" - mówią przedstawiciele firmy.

HP zrezygnował z planów utworzenia fabryki w Polsce. "Zmieniło się nasze podejście do prowadzenia biznesu komputerowego. Poza tym, po wprowadzeniu programu Top Value, dzięki któremu na bieżąco odnawiamy zapasy u dystrybutorów, mogliśmy poprawić efektywność działania naszych dwóch europejskich fabryk" - mówi Andrzej Dopierała. "Trudno też określić, jaka za kilka lat będzie przyszłość komputerów PC? Coraz bardziej popularne są urządzenia alternatywne" - dodaje.

Nowe logo, nowe podejście

Od nowego roku HP będzie promował w Europie nowe logo, które ma odzwierciedlać nową strategię działania firmy. "Chcemy wrócić do naszych korzeni i działać elastycznie, jak firma "garażowa", którą byliśmy, gdy 60 lat temu HP zakładali Bill Hewlett i Dave Packard" - mówi Andrzej Dopierała.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200