HP Access Catalog – rozwiązanie wspierające środowiska BYOD

Hewlett-Packard włączył do oferty usługę, która pomaga firmom zarządzać mobilnymi aplikacjami Android i iOS, które pracownicy używają do celów biznesowych, instalując je na swoich prywatnych smartfonach i tabletach. W ten sposób firma wspiera środowiska pracy BYOD (Bring Your Own Device).

Usługa (nosząca nazwę HP Access Catalog) oferuje wydzielone repozytorium (które HP określa jako "private app-store"), w którym firma może przechowywać swoje biznesowe zasoby. Mogą to być aplikacje (zarówno mobilne jak i desktopowe, a więc aplikacje Android, iOS i Windows) oraz dokumenty, do których dostęp mają pracownicy firmy. Są to aplikacje, które użytkownicy mogą pobierać (ze specjalnego portalu) i następnie instalować je ręcznie na swoich mobilnych urządzeniach. Usługa nie wspiera jednak urządzeń Microsoft Windows Phone oraz BlackBerry.

Korzyści takiego rozwiązania są oczywiste – administrator może w każdej chwili uaktualnić znajdującą się w repozytorium aplikację, definiując jednocześnie kto ma do niej dostęp. Może przy tym wskazywać poszczególnych pracowników firmy, jak tworzyć grupy pracowników, które mają dostęp do określonych aplikacji i dokumentów. HP twierdzi, że zdecydował się wspierać tylko dwa mobilne systemy operacyjne (Android i iOS), gdyż wykonane ostatnio przez IDG badanie wykazało, że 93,8% mobilnych urządzeń pracuje właśnie pod kontrolą tych systemów.

Zobacz również:

  • Najlepsze MDM-y do ochrony urządzeń mobilnych na 2023
  • Przyjdzie AI i poprawi pracę

System uwierzytelniania pracowników (którzy chcą uzyskać dostęp do repozytorium) bazuje na technologii Active Directory. Usługa komunikuje się wtedy z firmowym systemem AD, wykorzystując do tego celu protokół SAML (Security Assertion Markup Language). Usługa może też przechowywać sama skonfigurowane wcześniej przez administratora listy, które zawierają dane potwierdzające tożsamość użytkowników. HP zintegrował usługę z firmową platformą HP Anywhere, która służy do zarządzania mobilnymi aplikacjami.

HP nie podał jak dotąd ceny usługi. Wiadomo tylko, że będzie to roczny abonament pomnożony przez ilość użytkowników, którzy korzystają z usługi. Na koniec warto powiedzieć, że w grudniu zeszłego roku podobną usługę włączyła do swojej oferty firma BMC, nadając jej nazwę BMC Marketplace.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200