Gry komputerowe przyniosły 33 mld dolarów w 2010 roku

Wspólne badania firm VGChartz i FADE pokazały, że największe pieniądze ciągle związane są ze sprzedażą detaliczną na nośnikach fizycznych. Wyniki potwierdzają jednak, że coraz większy udział ma cyfrowa dystrybucja gier. Rozprowadzane w ten sposób tytuły dominują pod względem liczby sprzedanych kopii.

W 2010 roku sprzedano ponad 3,2 mld gier. Dzięki temu, cały rynek gier komputerowych uzyskał 33 mld dol. przychodu. 2,5 mld dol. pochodziło z dystrybucji cyfrowej, co stanowi 7,6 proc. wartości całego rynku. Należy jednak zauważyć, że gry rozprowadzane cyfrowo są zwykle dużo tańsze.

Okazuje się, że platformy rozprowadzające gry cyfrowo, a zwłaszcza iOS, dominują pod względem liczby sprzedanych kopii. Tylko 20 proc. sprzedanych gier to tytuły na nośnikach fizycznych dla konsol takich jak Wii, DS, PSP, PS2 i Xbox 360. Jednak prawie 1,9 mld sprzedanych gier iOS dało tylko 749 mln dolarów, a jedynie 147 mln gier PS3 aż 7,3 mld.

Zobacz również:

  • Oto kolejny przykład, co potrafi sztuczna inteligencja

Pod względem przychodów ze sprzedaży cyfrowej dominuje Steam. 85 mln sprzedanych kopii przyniosło mu 910 mln dol. przychodu, co stanowi 80 proc. wartości cyfrowego rynku gier PC. Xbox LIVE Arcade uzyskał 135 mln dolarów ze sprzedaży 17 mln kopii gier, PlayStation Network 90 mln dol. z 10 mln sprzedanych kopii, a łączna sprzedaż DLC dla tych konsol dała łącznie 300 mln dolarów.

Największe przychody pochodziły ze sprzedaży detalicznej gier na PS3, Xbox 360 i Wii. Było to odpowiednio 7,29 mld, 7,24 mld oraz 6,83 mld dolarów. Wii sprzedało jednak 186 mln kopii gier, czyli więcej niż PS3 i Xbox 360, które sprzedały około 150 mln. Gry PC na nośnikach fizycznych przyniosły około 5 mld dolarów.

Najmniejsze przychody, spośród głównych sprzedawców na rynku gier, miały platformy Windows Mobile z 7 mln, Blackberry z 8 mln oraz Android z 16 mln dolarów. Przy czym, Android sprzedał aż 465 mln aplikacji, a Windows Mobile jedynie 13 mln. Wskazuje to na znaczne różnice w cenach gier.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200