Grupa LEW inwestuje i chce wejść na giełdę

Jeden z największych dystrybutorów kart prepaid w Polsce od kilku lat notuje wzrost przychodów ze sprzedaży. W najbliższym czasie Grupa LEW zamierza skoncentrować się inwestycjach umożliwiających rozwój świadczonych usług i sieci sprzedaży. Środki na inwestycje mają pochodzić m.in. z GPW. Debiut na warszawskim parkiecie zaplanowano na przyszły rok.

Strategia rozwoju firmy także zakłada m.in. zwiększenie liczby terminali POS pod marką Dobry Punkt i wprowadzenie na rynek nowych rozwiązań, w tym maszyn do samodzielnych zakupów doładowań, mikrokredytów i kart podarunkowych. Obecnie Grupa LEW posiada sieć ponad 6500 terminali w całej Polsce, na których transakcje realizowane są z częstotliwością co 0,5 sekundy. Ich wysokość to 16 mln zł miesięcznie. Na koniec 2008 roku zakładany jest wzrost liczby terminali o kolejne 2 tys. Planowany jest również dalszy rozwój posiadanej infrastruktury IT. Zarząd firmy rozważa także udział w konsolidacji rynku krajowego oraz ekspansję międzynarodową, m.in. na Ukrainę.

Środki na realizację planowanych inwestycji mają w dużej mierze pochodzić z debiutu giełdowego, który zaplanowano na przyszły rok. Władze firmy chcą pozyskać z warszawskiego parkietu nawet 50 mln zł. Proces przekształcenia prawnej formy własności rozpoczęto na początku br. Niezależnie od planów wejścia na giełdę kierownictwo firmy rozważa również pozyskanie nowego inwestora strategicznego. Jednym z udziałowców Grupy LEW jest fundusz inwestycyjny MCI Management. W grudniu 2006 roku za kwotę 2,65 mln zł objął on 24,95 proc. udziałów spółki. W czerwcu br. fundusz za pośrednictwem nowej emisji fundusz zwiększył swoje zaangażowanie do 29,63 proc.

Grupa LEW jest operatorem sieci sprzedaży elektronicznej Dobry Punkt i jednym z największych w Polsce dystrybutorów produktów pre-paid. W 2007 roku przychody ze sprzedaży Grupy LEW w wyniosły 190 mln zł i były o 16% większe niż w roku poprzednim. Zysk EBITDA wyniósł prawie 2,3 mln zł. Oznacza to wzrost o 128% w porównaniu z rokiem 2006. Władze spółki prognozują, że w 2008 roku przychody ze sprzedaży przekroczą 280 mln zł, a zysk EBITDA osiągnie prawie 4 mln zł. Głównym źródłem przychodów firmy jest kanał sprzedaży elektronicznej. Za jego pośrednictwem realizowane jest 71% wszystkich transakcji. W zeszłym roku przychody z tego segmentu wyniosły 135 mln zł i były o 60% wyższe w stosunku do roku poprzedniego. Na koniec 2008 roku planowane jest osiągnięcie sprzedaży w kanale elektronicznym na poziomie 223 mln zł.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200