Groupon zebrał 950 mln dol. od inwestorów

Internetowy serwis z promocjami wykorzysta zebrane pieniądze, by wynagrodzić pracowników i tych, którzy wspierali go na wczesnym etapie rozwoju. Część funduszy przeznaczy na rozszerzenie działalności oraz rozwój infrastruktury technologicznej.

W dokumentach złożonych w grudniu w Amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd (SEC), Groupon podał, że był wtedy na półmetku procesu zbierania środków. 345 mln dol. miał przeznaczyć na płace dla kadry kierowniczej i osób, które wspierały go na początku jego działalności.

W 2010 serwis rozszerzył swoją działalność z 1 do 35 krajów, wszedł na 500 nowych rynków lokalnych, zwiększył bazę subskrybentów z 2 do 50 mln oraz przedstawił ponad 100 000 ofert od 58 000 firm - podał Groupon w poniedziałek.

Zobacz również:

  • W Europie powstaną dwie kolejne gigantyczne fabryki baterii samochodowych

Serwis został założony w 2008 roku. Oferował zniżki na produkty i usługi z rynku lokalnego. Oferty stawały się aktywne, gdy osiągnięto minimalną liczbę zainteresowanych osób.

Obecnie Groupon ma około 3 000 pracowników i pobiera prowizję od każdej transakcji. Analitycy podają, że w 2010 roku mógł osiągnąć około 500 mln dol. przychodu.

W grudniu zarząd Groupona nie zgodził się na jego przejęcie przez Google za 6 mld dolarów. Jeśli Google dokonałoby tego zakupu, to uzyskałoby pozycję lidera w rozwijającym się rynku internetowych promocji.

Niektórzy uważają jednak, że serwis nie jest tyle wart, a inne firmy zaczynają z powodzeniem naśladować jego model biznesowy.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200