Google zyskuje, Microsoft traci

Najnowsze dane firmy badawczej comScore pokazują, że Google wciąż zyskuje na amerykańskim rynku wyszukiwarek. Do giganta należało w kwietniu 49,7% rynku, czyli o 1,4 punktu procentowego więcej niż w marcu.

Główny rywal Google'a - Yahoo! - stracił w tym czasie 0,7 punktu procentowego i mógł pochwalić się posiadaniem 26,8 procenta rynku. Z kolei Microsoftowi nie pomogła najwyraźniej ani premiera Interet Explorera 7, ani premiera Visty. Do koncernu z Redmond należało pod koniec kwietnia 10,3% rynku wyszukiwarek. To o 0,6 punktu procentowego mniej, niż w marcu.

Brakujące do kolekcji 0,1 punktu Google zabrał wyszukiwarce Ask.com, która kwiecień zamknęła wynikiem 5,1%. Google zyskuje nieprzerwanie od dwóch lat. W ciągu 24 miesięcy firma odebrała konkurencji 21% rynku. Kwiecień był dla niej bardzo dobrym miesiącem. Więcej, bo 1,5% rynku, zyskała ona jedynie w listopadzie ubiegłego roku.

Pracownicy comScore, badając rynek wyszukiwarek, wzięli pod uwagę 7,3 miliarda zapytań zadanych im przez użytkowników. Poza Stanami Zjednoczonymi sytuacja Google'a jest jeszcze lepsza. Specjaliści szacują, że do firmy należy co najmniej 60% rynku.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200