Google zmienia algorytmy - więcej reklam w Gmailu
-
- 09.05.2023, godz. 15:56
Najpopularniejszy klient pocztowy na świecie wyświetlać będzie więcej reklam. Zmiana z pewnością nie przypadnie do gustu użytkonwikom.
Poczta Gmail to najpopularniejsza usługa poczty elektronicznej e-mail na świecie. Dzięki integracji z usługami Google i Androidem wyszukiwarkowy gigant posiada w swoim portfolio niezwykle potężne narzędzie przetwarzające codziennie terabajty danych użytkowników.

Gmail wyświetla więcej reklam
Źródło: Solen Feyissa / Unsplash
Podstawowe konto Google oferuje 15 GB miejsca na skrzynce pocztowej i dla większości użytkowników jest w pełni wystarczające. Sposobem na zarobek firmy Google od zawsze są reklamy będące centralną częścią działalności wyszukiwarkowego giganta.
Zobacz również:
- Google rozbudowuje sieć podmorskich połączeń
- Niebezpieczeństwo czycha na użytkowników poczty Gmail
- Atak ransomware sparaliżował pracę systemu pocztowego jednego ze znanych dostawców usług chmurowych
Najnowsza zmiana algorytmów działania poczty Gmail spowodowała wyświetlanie większej ilości reklam w skrzynce odbiorczej. To cena jaką przyszło nam zapłacić za dostęp do darmowej poczty elektronicznej od Google.
Reklamy w poczcie Gmail nie są niczym nowym. Zaimplementowano je wiele lat temu. Na przestrzeni ostatnich miesięcy Google kilkukrotnie modyfikowało algorytmy działania rekallm w Gmailu.
W ciągu ostatnich dni Google zwiększyło ilość wyświetlanych reklam w aplikacjach mobilnych Gmail oraz w aplikacji webowej.
Wiadomości-reklamy pojawiają się teraz w automatycznym filtrze Aktualizacje, który jest domyślnie spersonalizowany w celu wyświetlania informacji o zamówieniach i zakupach internetowych. Razem z nimi wyświetlają się teraz reklamy bazujące na naszych upodobaniach.
Reklamy w dalszym ciągu nie wyświetlają się w głównej skrzynce odbiorczej użytkownika. Nie zobaczymy ich również korzystać z klientów firm trzecich takich jak Microsoft Outlook czy Mozilla Thunderbird.