Google zaprezentował na konferencji I/O nowy wystrój usługi Drive

Ci użytkownicy, którzy korzystają z usługi Google Drive (Dysk Google), będą mile zaskoczeni. Firma zmieniła bowiem szatę graficzną interfejsu tej usługi mając nadzieję, że ułatwi on im poruszanie się po tym serwisie.

Nie jest to co prawda tak gruntowna przebudowa interfejsu, tak jak miało to miejsce dwa tygodnie temu w przypadku pocztowego serwisu Gmail. Pomimo tego, iż tym razem jest to raczej kosmetyka, to ułatwi ona na pewno życie użytkownikom przechowujący swoje dane i dokumenty w chmurze firmy Google.

Google zaprezentował na konferencji I/O nowy wystrój usługi Drive

Nowy interfejs

Po zalogowaniu się do serwisy i próbie stworzenia nowego dokumentu użytkownicy zauważą od razu, że realizujący to zadanie przycisk wygląda inaczej. Jest większy i zaokrąglony, tak można go było łatwiej kliknąć (to w przypadku standardowych ekranów) lub puknąć palcem (wtedy gdy mamy przed sobą ekran dotykowy).

Zobacz również:

Tło interfejsu zostało też zmienione. Nie ma już koloru szarego, ale tło jest białe. Nagłówki (w tym nazwy dokumentów) są wyświetlane przy użyciu innego fontu, a ikony Ustawienia i Centrum pomocy zmieniły swoje położenie. Są teraz wyświetlane w górnym menu, w tej samej linii gdzie znajduje się listwa wyszukiwania. Ponadto logo firmowych kont zmieniło swoje położenia. Znajduje się teraz po prawej stronie.

Ale uwaga. Nowy interfejs mogą już testować tylko użytkownicy zarejestrowani w programie Rapid Release (tak było przynajmniej w zeszłym tygodniu). Pozostali muszą poczekać, gdyż nowy interfejs wejdzie do użytku za kilka dni, być może jeszcze w tym tygodniu.

Inaczej niż w przypadku interfejsu pocztowej usługi Gmail (gdzie użytkownik może w każdej chwili wybrać "stary" lub "nowy" interfejs), usługa Google Drive narzuci na nową wersję interfejsu.


TOP 200