Google zamierza sprzedawać bannery

Gigant na rynku mechanizmów wyszukiwawczych poinformował, że zamierza umożliwić klientom promowanie swoich usług bądź produktów w postaci reklam nietekstowych. Bannery będą umieszczane na witrynach firm zrzeszonych w programie AdSense. Niewykluczone, że Google zaoferuje również kupno bannerów na stronie głównej wyszukiwarki – podał serwis Cnet.

Program sprzedaży bannerów został uruchomiony w wersji testowej w minioną środę. Po raz pierwszy w swej historii Google zaangażowało się w oferowanie reklam nietekstowych. Jak zaznaczyli przedstawiciele firmy, nowy pomysł narodził się podczas dziewięciomiesięcznych rozmów prowadzonych z wydawcami, reklamodawcami i samymi użytkownikami.

Na razie reklamy będą pojawiać się na stronach firm należących do programu AdSense. Google nie zaprzecza informacjom, że w najbliższej przyszłości bannery będą pojawiać się również na stronie głównej wyszukiwarki.

Zobacz również:

  • Użytkownicy Androida mogą się wkrótce zdziwić
  • Gmail ma 20 lat

Nowością oferowaną przez Google będzie również zaawansowany system grup dyskusyjnych Google Groups 2. Firma zamierza dać użytkownikom możliwość szybkiego przeszukiwania list dyskusyjnych, odnajdywania gorących tematów i możliwości brania udziału w toczących się debatach. Nowy system będzie skorelowany z pocztą elektroniczną Google. Przypomnimy, że firma 1 kwietnia br. poinformowała o planach uruchomienia 1 GB skrzynek e-poczty.

W tym tygodniu Yahoo! zapowiedziało, że swoim klientom też udostępni większe, darmowe skrzynki pocztowe. Firma zamierza oferować konta o pojemności 100 MB. Co ciekawe, listy przesyłane z nowego konta mają być wolne od reklam.

W celu komercyjnej reprodukcji treści Computerworld należy zakupić licencję. Skontaktuj się z naszym partnerem, YGS Group, pod adresem [email protected]

TOP 200