Google wchodzi na rynek urządzeń mobilnych
- Piotr Waszczuk,
- IDG News Service,
- 06.11.2007, godz. 22:18
Zdaniem ekspertów zaprezentowana przez Google platforma mobilna Android, może radykalnie zmienić rynek urządzeń przenośnych. Innowacyjny projekt realizowany we współpracy z 34 firmami jest również uważany za pokaz siły internetowego giganta, który chce zmienić kolejny segment rynku, tak jak zmienił rynek wyszukiwarek.
Według analityków zapowiedź wprowadzenia platformy Android oznacza, że Google podejmuje próbę "odwrócenia rynku urządzeń mobilnych do góry nogami". Rynku, który jest zdominowany przez operatorów decydujących, z jakich aplikacji i usług mogą korzystać abonenci, niechętnych zmianom obecnego modelu rynkowego.
Pierwsze telefony ze stajni Motoroli i Samsunga, pracujące na nowym systemie mają być dostępne w drugiej połowie 2008 r. Pierwszy zestaw narzędzi programistycznych dla platformy Android ma zaś zostać opublikowany na licencji Apache V2 w przyszłym tygodniu. Wtedy też zostanie ujawniona wstępna specyfikacja systemu.
Kolejna rewolucja
Według analityków zapowiedź wprowadzenia platformy Android oznacza, że Google podejmuje próbę "odwrócenia rynku urządzeń mobilnych do góry nogami". Rynku, który jest zdominowany przez operatorów decydujących, z jakich aplikacji i usług mogą korzystać abonenci, niechętnych zmianom obecnego modelu rynkowego. "Inicjatywa Google zmierza do przyspieszenia rozwoju całego rynku urządzeń przenośnych i mobilnego dostępu do Internetu" - uważa Greg Sterling ze Sterling Market Intelligence.